توضیحات روابط عمومی آبفای استان اصفهان در مورد ادعاهای مطرح شده در خصوص ناسالم بودن آب شرب اصفهان

به گزارش ارک خبر:از شهروندان عزیز درخواست می شود به ادعاهای واهی توجه نکرده و به سلامت آب شرب شبکه آبرسانی اصفهان بزرگ که به صورت مداوم توسط کارشناسان محترم مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب مورد پایش های میکروبی، شیمیایی و آلاینده های معدنی و آلی قرار می گیرد اطمینان داشته باشند.

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم شریف و روزه دار استان اصفهان
به استحضار می رساند متاسفانه هر از گاهی برخی افراد ناآگاه و سودجو با انتشار فیلم و مطالبی در فضای مجازی، سلامت آب آشامیدنی اصفهان را زیر سوال برده و موجب نگرانی و تشویش اذهان عمومی می شوند.
در تازه ترین اقدام فردی که چهره خود را نشان نمی دهد با استفاده از دستگاه الکترولیز و اکسیده کردن املاح موجود در آب و ارائه اطلاعات نادرست، ادعای ناسالم بودن آب شرب شبکه آبرسانی اصفهان را مطرح می کتد.
به اطلاع شهروندان گرامی می رساند آب آشامیدنی باید حاوی املاح معدنی مفید مانند کلسیم،منیزیم،آهن،سدیم و…بر اساس استاندارد ۱۰۵۳ بوده تا برای آشامیدن مناسب و مفید باشد در غیر این صورت همچون آب مقطر که فاقد هرگونه املاح معدنی است، نوشیدن آن نه تنها مفید نیست بلکه برای سلامتی افراد نیز مضر می باشد. با توجه به این موضوع، وقتی الکترودهای فلزی داخل آب آشامیدنی قرار می گیرد، توسط املاح موجود در آب، اکسید شده و ایجاد رنگ‌می کند ولی در آب مقطر به خاطر این که فاقد املاح است، واکنشی ایجاد نشده و رنگ آب تغییر نمی کند.
در این فیلم همچنین از tds به عنوان سختی آب یاد می شود در حالی که tds به کل جامدات محلول در آب گفته می شود که استاندارد آن ۱۵۰۰ میلی گرم بر لیتر است و اتفاقا tds آب نمایش داده شده در فیلم عدد ۳۳۶ است که نشان می دهد این آب بسیار خوب و در حد استاندارد است. از سوی دیگر میزان استاندارد سختی آب شامل کربنات ها و بیکربنات های کلسیم و منیزیم ۵۰۰ میلی گرم بر لیتر است که باز هم عدد ادعایی در فیلم پایین تر از حد استاندارد و بیانگر سلامتی آب است.
بر همین اساس از شهروندان عزیز درخواست می شود به این گونه ادعاهای واهی توجه نکرده و به سلامت آب شرب شبکه آبرسانی اصفهان بزرگ که به صورت مداوم توسط کارشناسان محترم مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب مورد پایش های میکروبی، شیمیایی و آلاینده های معدنی و آلی قرار می گیرد اطمینان داشته باشند.
در پایان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان حق پیگیری قضایی و شکایت از کسانی را که با انتشار این گونه مطالب غیر علمی، موجب تشویش اذهان عمومی و نگرانی مردم شریف را فراهم می کنند برای خود محفوظ می داند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا