کار سخت شاگردان خطیبی برای صعود/تراکتور برد با تفاضل ۲گل می‌خواهد

تبریز- شاگردان رسول خطیبی در تیم تراکتور امروز برای صعود کار سختی در پیش دارند و باید تیم صدرنشین شارجه را در خانه خود با تفاضل دوگل شکست دهند.

به گزارش ارک خبر،یاران رسول خطیبی امروز پنج شنبه در ششمین دیدار خود از سری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در گروه B به مصاف الشارجه امارات خواهند رفت.

این دیدار که از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه شهر شارجه برگزار می‌شود، آخرین دیدار مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آید.

تیم فوتبال تراکتور از ۵ دیدار اخیر خود ۷ امتیاز کسب کرده و در رده دوم گروه قرار دارد. یک برد و چهار تساوی؛ ماحصل عملکرد شاگردان رسول خطیبی در این مسابقات است.

تیم فوتبال تراکتور در این بازی برابر تیم صعود کرده الشارجه قرار می‌گیرد تا در یک بازی حساس مرگ و زندگی را تجربه کند، این تیم امشب چاره‌ای جز پیروزی با اختلاف دو گل ندارد.

تراکتور به عنوان یکی از چهار نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ با تیم‌های شارجه (میزبان گروه)، پاختاکور و نیروی هوایی همگروه بود که تا این جای کار موفق شده شکستی متحمل نشود و با چهار تساوی و یک پیروزی برابر نیروی هوایی هفت امتیازی شود.

تراکتور در این دوره از رقابت‌ها، تنها تیم ایرانی و جزو دو تیم بدون باخت در لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آید. تراکتوری‌ها با گذشت ۵ بازی، هیچ باختی را متحمل نشده‌اند و هنوز از شانس صعود برخوردار هستند. آنها در ششمین دیدارشان حالا باید به مصاف الشارجه میزبان بروند که پیش از این صعود خود را قطعی کرده است.

الشارجه در این دوره از مسابقات از امتیاز میزبانی برخوردار است و از حضور بازیکنان خارجی در ترکیب خود بهره می‌برد که تقریباً بار اصلی این تیم را به دوش می‌کشند. این در حالی است که تراکتور به‌واسطه قانون منع جذب بازیکن خارجی، با دست و پایی بسته راهی لیگ قهرمانان آسیا شده است.

با توجه به این امتیازات و پیروزی سه بر دوی شارجه مقابل نیروی هوایی در بازی آخر، نماینده امارات ۱۱ امتیازی شده و بالاتر از تراکتور ۷ امتیازی، صدرنشینی و صعود خود را پیش از پایان دور گروهی قطعی کرده است.

تراکتوری‌ها در انتظار یک معجزه

به این ترتیب تراکتور شانس صدرنشین شدن را از دست داده و تنها برای صعود به عنوان تیم دوم امیدوار است.

صعود به عنوان تیم دوم هم برای تراکتور مأموریت بسیار چالش برانگیزی خواهد بود چرا که از بین ۵ تیم دوم گروه‌های منطقه غرب تنها ۳ تیم برتر به دور حذفی صعود خواهند کرد.

دو تیم برتر دومی که تا این جای رقابت‌ها به احتمال فراوان به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند به شرح زیر است:

تیم دوم گروه اول: الهلال عربستان با ۱۰ امتیاز

تیم دوم گروه پنجم: الوحده امارات با ۱۰ امتیاز

حال تراکتور و خطیبی در یک آزمون سخت مقابل صدرنشین و میزبان گروه قرار می‌گیرند تا با پیروزی و صد البته با توجه به نتایج سایر تیم‌ها منتظر صعود بمانند. تراکتور خطیبی نشان داده است که اگر بازیکنان خواسته‌های سرمربی خود را به نحو احسن انجام دهند پیروزی دور از دست نخواهد بود و اگر خط حمله تراکتور در ضربات نهایی دقت و عملکرد خوب و از خود گذشتگی داشته باشند به خواسته‌های خود خواهند رسید.

تراکتور برای بازی امشب به دنبال رسیدن به دو هدف است. یکی اینکه بدون باخت به کارش در مرحله گروهی خاتمه دهد و دیگر اینکه با پیروزی مقابل الشارجه، ۱۰ امتیازی شود و امیدوار باشد نتایج بازی‌های گروه‌های دیگر طوری رقم بخورد که این تیم شانس صعود به مرحله بعدی به عنوان یکی از سه تیم دوم برتر را پیدا کند.

بیشتر امید تراکتور به گروه‌های C و D است

در صورت برد تراکتور مقابل الشارجه، در گروه C در هفته پایانی با مساوی الدحیل و الاهلی صعود تراکتور قطعی خواهد شد و یا همچنین اگر استقلال بازی خود مقابل الشرطه عراق را پیروز نشود و تراکتور هم با اختلاف ۲ گل شارجه را شکست دهد بدون هیچ قید و شرطی تراکتور وضعیتش از تیم‌های آن گروه بهتر خواهد بود.

با نگاه کردن به وضعیت گروه D، برد السد یا حتی گرفتن مساوی این تیم مقابل النصر شرایط صعود برای تراکتور را مهیا خواهد کرد ولی اگر تراکتور می‌خواهد بدون چون و چرا صعود کند باید حداقل دو گل به الشارجه بزند تا هیچ اما و اگری در این گروه برای صعود باقی نماند.

بررسی شانس صعود تراکتور در صورت بُرد مقابل الشارجه

در حال حاضر تراکتور در بین تیم‌های دوم، در رده آخر قرار دارد و تراکتور برای صعود باید غیر از برد، دو تا از حالت‌های زیر برایش اتفاق بیافتد:

۱. شکست الوحده مقابل گوای هند (برد تراکتور)

۲. شکست یا مساوی استقلال مقابل الشرطه (برد تراکتور)

۳. مساوی الدحیل با الاهلی (برد تراکتور)

۴. برد یا مساوی السد مقابل النصر (برد تراکتور)

۵. شکست السد مقابل النصر (برد تراکتور با اختلاف دو گل)

۶. باخت استقلال دوشنبه مقابل آلمالیق (برد تراکتور با اختلاف دو گل)

۷. باخت الهلال مقابل الشباب الاهلی (برد تراکتور با اختلاف سه گل)

اگر از ۷ حالت بالا، ۲ حالت اتفاق بیافتد، تراکتور صعود خواهد کرد.

در همین راستا، مرتضی محصص، رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره عملکرد تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: رسول خطیبی عملکرد خوبی در تراکتور داشته و این تیم در کارهای دفاعی پیشرفت کرده است که این موضوع را در مقایسه با مسابقات لیگ می‌توان کاملاً احساس کرد. با توجه به نتایجی که تراکتور به همراه رسول خطیبی کسب کرده، عملکردش بسیار مفید بوده و امیدوار هستیم که شاهد حضور نمایندگان‌مان در مراحل بالاتر باشیم.

وی افزود: تیم‌های ایرانی نمایش قابل قبولی در این پیکارها داشتند. اگر به مربیان ایرانی اعتماد کنیم مطمئن هستم که نمایندگان خوبی در آسیا خواهیم داشت.

شارجه با ترکیبی متفاوت به مصاف تراکتور می‌رود

سرمربی شارجه امارات در خصوص این بازی گفت: تراکتور تیم خوبی است و شارجه با ترکیبی متفاوت به مصاف این تیم می‌رود.

عبدالعزیز العنبری گفت: تیم ما در مسابقات آسیایی امسال شرایط خوبی داشت و بازیکنان تلاش کردند و موفق شدیم به مرحله بعدی مسابقات راه پیدا کنیم.

وی ادامه داد: تیم ما مقابل تراکتور به خاطر دادن فرصت بازی به سایر بازیکنان، نسبت به دیدارهای گذشته تغییرات زیادی دارد.

سرمربی شارجه امارات همچنین در خصوص مرحله گروهی این مسابقات گفت: ما با کسب پیروزی‌های کلیدی و نتایج مثبت متوالی در گروهمان اول شدیم و بهره‌های زیادی کسب کردیم.

بازیکنان تراکتور هم قسم شده‌اند

مربی تیم فوتبال تراکتور نیز در خصوص این بازی با بیان اینکه تیمش چاره‌ای جز پیروزی برابر شارجه امارات ندارد، افزود: تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را در بازی فردا کسب کنیم.

حمید عبداللهی گفت: تا اینجای مسابقات با تمام وجود تلاش کردیم و امروز هم با تمام وجود برای صعود تلاش خواهیم کرد.

مربی تیم فوتبال تراکتور با اشاره به اینکه تیمش راهی جز برد ندارد، افزود: در تمام مسابقات روی کار خودمان تمرکز می‌کنیم و برابر شارجه نیز تلاش خواهیم کرد حریف را شکست دهیم. برای رسیدن به هدفمان بازیکنان تراکتور هم قسم شده‌اند.

وی سپس در خصوص حریف تراکتور اظهار داشت: به تیم شارجه بابت صعود از مرحله گروهی تبریک می‌گویم. در این مدت تلاش کردیم بر روی کار خودمان تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: بازی کردن در فاصله سه روز یک بار، کار سختی بود و فشار زیادی به بازیکنان تیم‌ها آورد. ما فقط فرصت تمرکز بر روی ریکاوری را داشتیم و با تمام وجود تلاش کردیم. امروز هم با تمام وجود برای صعود تلاش خواهیم کرد. امروز با تفکری جدید و تغییرات مقابل شارجه به میدان می‌رویم.

عبدالهی افزود: به بازیکنان‌مان ایمان کامل داریم. در این دیدار با تمرکز بالا قطعاً برای پیروزی به میدان می‌رویم. در بازی نخست‌مان در این مسابقات سه گل زدیم و در بقیه بازی‌ها بیشتر بر روی کارهای دفاعی متمرکز شدیم و در همه بازی‌ها هم فرصت گلزنی داشتیم.

برای پیروزی به میدان می‌رویم

بازیکن تیم فوتبال تراکتور نیز با بیان اینکه تیمش در یک گروه سختی در مسابقات آسیایی قرار داشت، گفت: امروز برای پیروزی بازی می‌کنیم و امیدوارم به این مهم دست یابیم.

میلاد فخرالدینی اظهار داشت: امروز با تمام وجود وارد زمین خواهیم شد. برای پیروزی بازی می‌کنیم و امیدوارم به این مهم دست یابیم و به مرحله حذفی برسیم. ما گروه سختی داشتیم و تیم‌های خوبی در گروه بودند، اما تمام تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا با کسب پیروزی از گروه صعود کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد تیمش در دیدار با شارجه به پیروزی برسد و از مرحله گروهی صعود کند.

با وجود اینکه الشارجه گران‌قیمت‌ترین تیم گروه B مسابقات است، اما امروز دعای میلیون‌ها هوادار تراکتور پشت بازیکنان است و به ساق پاهای خسته آنها که نشان از غیرت ستودنی‌شان دارد، قوت و انرژی خواهد بخشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا