نقد اخبار روز *م.گونش

 

ارک – ۱۲اردیبهشت روز معلم است. مقام و ارزش معنوی معلم در امور تعلیم وتربیت نزد مردم بسیار والا و قابل احترام می باشد. در این روز خود معلمین نیز باید با ارزیابی نحوه انجام وظیفه و رفتار حرفه ای نسبت به اصلاح نقایص و ترمیم کمبودهای خود باید مبادرت ورزند.

 

*آذربایجان شرقی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ۱۴۰۰ با رویکرد مردمی و محرومیت زدایی تنظیم و بسته شده است.

ارک- دولت مسئول تهیه و تدوین بودجه است. ارگانهای خارج از دولت وظیفه مشورتی و نظارتی دارند. ضمنا رعایت اعتدال و عدالت در توزیع منابع مالی در رفع بی عدالتی ها نقش اساسی دارد.

 

*مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت: شرایط استان در حوزه‌ی خشونت چندان خوب نیست، به‌طوریکه میانگین وضعیت استان در مواردی که تحت عنوان مصادیق خشونت تعریف می‌شود، از میانگین کشوری بالاتر بوده و در این راستا توسط مجموعه ها و دستگاه‌های دخیل در این موضوع و با تشخیص به موقع وضعیت، سند جامع پیشگیری از خشونت تهیه و تدوین شده است.بدر شکوهی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح وضعیت آذربایجان شرقی در خصوص موضوع خشونت اظهار کرد: در تبصره‌های ذیل ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است تا با بهره گیری از کلیه‌ی ظرفیت‌ دستگاه‌ها سمت و سویی تعریف کند که تا پایان برنامه پنج ساله ششم میزان درصد آسیب‌های اجتماعی  ۲۰ الی ۲۵ درصد کاهش دهد و ما نیز با تأسی از این ماده، سندی را در خصوص بحث مواجهه با خشونت در استان پیش‌بینی کردیم

ارک- کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند انجام اقدامات آموزشی، تربیتی و پیشگیرانه و مؤثر از سوی نهادهای ذیربط با همکاری مردم وخانواده ها می باشد.

 

* رسانه های صهیونیستی از قطعی شدن تصمیم آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران خبر دادند و می‌گویند در این راستا دولت بایدن وعده‌هایی برای تقویت توان دفاعی اسراییل به صهیونیست‌ها داده است. رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که دولت آمریکا تصمیم خود برای بازگشت به توافق هسته ای با ایران را قطعی کرده است و رژیم صهیونیستی نیز آماده این امر شده است.

ارک- ظاهرا دنیا از ادامه تشنجات بین المللی خسته شده است و احتمالا دیگر سرمایه گذاری برضد صلح و آرامش در کشور ها صرف نمی کندویا انبار تسلیحات تخریب، در شرف اتمام است، لذا عده ای  در پی هماهنگی برای برقراری آرامش درکشورها هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا