چادرنشینی خبرنگاران خارجی در ایران

خبرگزاری ارک – پروژه آشناسازی خبرنگاران رسانه‌های خارجی با ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری کشور آغاز شد که در نخستین مرحله 9 خبرنگار خارجی در تور عشایر چهارمحال و بختیاری شرکت کردند.

سیدمصطفی نعمت‌زاده، که مسؤولیت اجرای این تورهای آشناسازی را بر عهده دارد،گفت: این برنامه با همکاری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و با هدف معرفی نقاط ناشناخته و کمتر شناخته شده‌ی ایران در رسانه‌های خارجی اجرا می‌شود. در نخستین مرحله برگزاری تور عشایر ایران به رسانه‌های خارجی پیشنهاد شد که تعدادی از نمایندگان رسانه‌های خارجی مقیم ایران از آن استقبال کردند.

وی اضافه کرد: قرار است این تورهای خاص در مقاصد غیر مرسوم ایران برگزار شود و از رسانه‌های خارجی دیگری نیز دعوت خواهد شد تا با این مناطق آشنا شوند. متاسفانه بیشتر خبرنگاران خارجی چون فقط برای کار به ایران می‌آیند فرصت و امکان دیدن نقاط دیگر را ندارند یا به بازدید از تهران، اصفهان و شیراز محدود می‌شوند، اکنون شرایط برای آشنایی بیشتر آن‌ها فراهم شده است.

به گفته او، در تور عشایر که در ارتفاعات استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد نمایندگان رسانه‌هایی چون فرانس 24، راشاتودی انگلیسی‌زبان (روسیه)، تلویزیون کویت، کانال 5 و شبکه هلال ترکیه، شبکه‌های آفاق و الاتجاة عراق و خبرگزاری تیما از انگلستان که اخبار رویترز را نیز در ایران پوشش می‌دهد حضور داشتند و به تهیه گزارش پرداختند.

موسی نعمت‌زاده، سرپرست گروه رسانه‌های خارجی نیز که این گروه را همراهی می‌کرد، گفت: این خبرنگاران از منطقه طبیعی «چغاخور» و همچنین تالاب آن دیدن کردند و سپس راهی ارتفاعات کوهرنگ شدند تا زندگی عشایری را همراه ایل بختیاری تجربه کنند و در جریان زندگی عشایر ایرانی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: مراسم تیراندازی و موسیقی سنتی عشایر بختیاری از جمله برنامه‌هایی بود که در جریان زندگی عشایری برای این خبرنگاران به اجرا گذاشته شد.

نعمت‌زاده همچنین گفت:‌ خبرنگاران خارجی معمولا زیاد سفر می‌کنند، اما ما سعی داریم در این تورهای آشناسازی آن‌ها را با مناطقی آشنا کنیم که کمتر دیده‌اند. گروهی که در تور عشایر بختیاری شرکت کردند، با وجود آن‌که سفرهای زیادی را در سراسر جهان تا به حال تجربه کرده‌اند، اما معترف شدند مهمان‌نوازی مردم این خطه از ایران آن‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا