*م.گونش- نقداخبار روز

ارک- امید است اقدام جدی در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت شود. تا این اقدام تبدیل به  عامل گسترش کرونا نشود.

*م.گونش

*مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: خدمات اتوبوس‌های شرکت واحد در مسیر BRT شهر از روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه مجددا از سر گرفته شد.

ارک- امید است اقدام جدی در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت شود. تا این اقدام تبدیل به  عامل گسترش کرونا نشود.

 

* مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز بر لزوم کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات از نیمه اردیبهشت ماه سالجاری، تاکید کرد و گفت: در این راستا طی روزهای آتی شاهد برگزاری مانور سراسری جهت پایش و کنترل رعایت و انجام این امر توسط ادارات خواهیم بود.

ارک- کاهش ۵٠ درصدی مصرف برق ادارات برای اینکه واقعا عملی شود، باید ازطریق اقدامات عملی مثل کاهش لامپ ها و خطوط برق وسایر امور فنی کاهنده مصرف، انجام گیرد.

 

*بندر رحمانلو  در جنوب شرقی دریاچه ارومیه و در نزدیکی شهرستان عجبشیر در جنوب غربی تبریز قرار دارد، این بندر یکی از بنادر مهم دریاچه ارومیه در استان آذربایجان شرقی محسوب می شودکه علاوه بر آن، بندرهای دانالو، قبادلو و زینت لو نیز در ساحل شرقی دریاچه ارومیه و در حدود ۲۵ کیلومتری عجب شیر واقع شده‌اند که از نظر اهمیت در مرتبه بعد از بندر رحمانلو قرار دارند. این بندر به زیبای خفته دریاچه ارومیه معروف است. زمانی که آب دریاچه خشک نشده بود، این بندرگاه از بنادر مهم اسکله‌ای برای پهلوگیری کشتی ها در دریاچه اکوزیستی ارومیه به شمار می آمد و به داشتن آب شور و لجن های موجود در سواحل شرقی دریاچه ارومیه معروف بودو در تابستان بسیاری از مردم به این بنادر روی می‌آوردند.  بندر رحمانلو که قرار بود زیباترین بندر تفریحی و توریستی دریاچه ارومیه شود، اکنون پس از سالها خشکی در جنوب دریاچه که زودتر از بسیاری از بنادر و سواحل ارومیه صورت پذیرفته بود، کاملا تخریب و رها شده است. این دریاچه زمانی محل کار و درآمد، تفریح مردم این شهرستان بوده و بعد از خشکی دریاچه بسیاری از مردم بیکار و تبدیل به ساحل متروکه شده است.

ارک – اساتید دانشکده امور آب و محیط دانشگاه تبریز معتقدند که با تکنیک های ویژه معمول در دنیا می توان از تبخیر بیشتر آب دریاچه ارومیه جلوگیری کرد. وبا انجام این تکنیک ها بدون آوردن آب از جاهای دیگر و آسیب زدن  به سایر منابع آب دور و نزدیک از خشک شدن دریاچه ارومیه  جلوگیری نمود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا