برخورد پلیس اصفهان با روزه خوران / ۸ هزار و ۲۷۰ تذکر لسانی/ اعزام ۱۴۲ نفر به مراجع قضائی

به گزارش ارک خبر: _ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از برخورد پلیس با روزه خواری در ماه رمضان و مظاهر علنی روزه خواری خبرداد و گفت: با افرادی که قصد مخدوش کردن ارزش ماه مبارک رمضان را دارند، برخورد می‌شود.

سرهنگ”حمیدرضا اکبری”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،در تشریح این خبر ،اظهار داشت:با آغاز ماه مبارک رمضان اکیپ هایی متشکل از کلانتری های سطح شهرستان،یگان امداد و یگان فوریت به منظور مقابله با هنجارشکنان در این ماه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه برخورد پلیس با روزه خواری در ماه رمضان برابر قانون و جدی است ،افزود :از ابتدای ماه مبارک تا کنون هشت هزار و ۲۷۰ مورد تذکر لسانی به روز خواران ، دوهزار و ۱۴۳ مورد اخذ تعهد کتبی و ۲۳۸ نفر به انتقال به کلانتری ها در سطح شهرستان داشته ایم.

این مقام انتظامی با اشاره به لزوم پایبندی شهروندان به قوانین در جامعه ،خاطر نشان کرد:با کسانی که بخواهند با حرکات هنجارشکنانه خود حریم روزه داران را رعایت نکنند برابر قانون برخورد می شود.

وی در ادامه بر لزوم پایبندی شهروندان به قوانین درجامعه تاکید کرد و گفت: ماه مبارک رمضان ماه نور ورحمت و فرصتی برای همه ی اقشار مختلف مردم است تا به تذهیب وتزکیه ی نفس خود بپردازند.

سرهنگ اکبری یاد آور شد: ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی می گوید: هرکس علناً در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شود و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نیست اما عفت عمومی را جریحه دار کند فقط به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد معدود نا آگاه به بهانه شیوع ویروس کرونا اقدام به روزه خواری می کنند خاطرنشان کرد: از جنبه اخلاقی و شرعی روزه نگرفتن عمدی در ماه مبارک رمضان یک گناه کبیره است، اما خوردن و آشامیدن بی ضرورت در ملاء عام بی احترامی و حرمت شکنی این ماه عزیز بوده و گناهی فراتر از یک روزه خواری ساده است.

این مقام انتظامی افزود: به منظور رفاه حال مسافران ونیز افرادی که عذر موجه شرعی داشته وقادر به روزه گرفتن نیستند برای تعدادی از رستورانها واغذیه فروشی ها مجوز فعالیت با شرایط ویژه صادر شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با اشاره به تشکیل ۱۴۰ پرونده و اعزام ۱۴۲ نفر به مراجع قضایی در این رابطه خاطر نشان کرد: واحد‌هایی که قصد عرضه مواد غذایی در طول روز را دارند باید از پلیس اماکن مجوز دریافت و الزاماتی که به آنها ابلاغ می شود را رعایت کنند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا