حوزه فناوری اطلاعات در آذربایجان شرقی متحول شده است

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تحول چشمگیری در این استان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اتفاق افتاده است، گفت: اگر زیرساخت‌ها در این حوزه فراهم نبود در دوران کرونا با مشکلات بسیاری روبرو می‌شدیم.

به گزارش ارک خبر،محمدرضا پورمحمدی در دیدار با مدیران زیرمجموعه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده کارهای بسیار مهمی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان انجام شده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کسب و کارها، خاطرنشان کرد: اکنون در دنیا حوزه دیجیتال و الکترونیک همه مسائل را احاطه کرده است و اگر نتوانیم هماهنگ با دنیای امروز حرکت کنیم، پس روی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اکنون همه‌ی کارها از طریق فضای مجازی در حال انجام است و دنیای امروز عصر اطلاعات و ارتباطات است و کسب و کارهای بسیاری در حوزه‌ی فضای مجازی و اینترنت فعال هستند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه حوزه اینترنت بسیار مهم و استراتژیک است، افزود: اکنون راه حل کنترل ترافیک و حفظ محیط زیست، کاهش تردد و انجام کارها به صورت اینترنتی است.

وی ادامه داد: رضایت مردم بسیار اهمیت دارد و بایستی با افزایش مشترکان این حوزه، هزینه ها نیز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه باید رقابت بین شرکت های فعال در این حوزه برای ارائه خدمات ارزان و بهتر باید افزایش یابد، خاطرنشان کرد: دنیای فعلی دنیای مشتری مداری است و شرکت های ارائه دهنده خدمات باید نسبت به کسب رضایتمندی مشتریان خود بیش از پیش توجه کنند.

پورمحمدی تاکید کرد: شرکت زیرساخت باید وسیع تر کار کند و کاهش سرعت و یا قطع اینترنت در استان هیچ توجیهی ندارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به روستاهای دارای اینترنت پرسرعت در استان گفت: ۲ هزار و ۲۵ روستا که شامل ۷۴.۷۲ درصد روستاهای استان می‌شود، به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

محمد فرزاد افزود: پهنای باند اینترنت بین الملل استان از ۵۱۰ گیگابیت برثانیه در سال ۹۸ به ۷۴۰ گیابیت بر ثانیه در سال ۹۹ افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۹۸۲ کیلومتر از جاده های استان تحت پوشش اینترنت ۳g و ۴g بوده و ۲ هزار و ۳۶۳ سایت در استان فعال است که از این تعداد یک هزار و ۵۶۶ سایت مربوط به همراه اول، ۵۹۶ ایرانسل، ۱۲۱ رایتل، ۸۰ سایت برای های وب است.

فرزاد خاطرنشان کرد: در سال گذشته پروژه های مختلف با سرمایه گذاری ۳۲۴ میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسید.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در پایان گفت: ۷۰ درصد مدارس آذربایجان شرقی تحت پوشش طرح هوشمندسازی قرار گرفته اند که در واقع ۲ هزار و ۲۴۳ مدرسه روستایی و یک هزار و ۵۵۹ مدرسه شهری هوشمند شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا