تحریم‌های آمریکا تنها در صورت بازگشت متقابل به برجام لغو می شود

یک مقام آمریکایی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مثبت بودن آخرین دورِ مذاکرات هسته‌ای در وین مدعی شد که به رغم این پیشرفت، اختلاف نظرهای مهم میان تهران- واشنگتن همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش ارک خبر، به نقل از پایگاه خبری واشنگتن اگزماینر، یک مقام آمریکایی وزارت خارجه ایالات متحده در گفتگو با این پایگاه خبری گفت که آخرین دور از گفتگوها در وین مثبت بود و اینکه هیأتهای مذاکره کننده غربی در این دور از گفتگوها برای احیای توافق هسته‌ای ایران به «پیشرفت معناداری» دست یافته‌اند.

این مقام آمریکایی در ادامه افزود: «با این حال، اختلاف نظرهای مهم (میان تهران- واشنگتن) به قوت خود باقی است، اختلاف نظرهایی که همچنان لازم است رفع شوند».

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که «موضع ایالات متحده همواره این بوده که برای لغو تحریم‌های ناسازگار با برجام آمادگی دارد، اما تنها در صورت بازگشت متقابل به پایبندی به این توافق».

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «ماهیت دقیق گام‌های مرتبط با تحریم‌ها- که ایالات متحده برای دستیابی به این هدف باید بردارد- محور اصلی گفتگوها است».

گفتنی است، چهارمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، چین، روسیه و انگلیس) در گراندهتل شهر وین برگزار شده بود، عصر چهارشنبه به پایان رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا