خوابگاهها آماده اسکان برای گذراندن دروس عملی/ شرط مهمان شدن

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: آمادگی داریم با برنامه‌ریزی اداره کل آموزش دانشگاه، شرایط اسکان دانشجویان برای گذراندن دروس عملی به‌صورت فشرده را فراهم آوریم.

به گزارش ارک خبر،سعید حبیبا در نشست معاونان دانشجویی دانشکده‌ها و پردیس‌های دانشگاه تهران که صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه خوابگاه‌ها آمادگی اسکان دانشجویان برای گذراندن دروس عملی را دارند، گفت: اداره کل امور خوابگاه‌ها آمادگی دارد تا با برنامه‌ریزی اداره کل آموزش دانشگاه شرایط اسکان دانشجویان برای گذراندن دروس عملی به‌صورت فشرده را مشابه سال تحصیلی قبل فراهم آورد. در عین حال بر اساس بخشنامه اخیر سازمان امور دانشجویان امکان مهمان شدن دانشجویان در دانشگاه‌های نزدیک محل زندگی برای گذراندن دروس عملی نیز فراهم شده است.

وی گزارشی را از مباحث مطرح شده در نشست معاونان دانشجویی سراسر کشور که در تاریخ سیزدهم بهمن ماه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شده بود ارائه کرد. بحث اهمیت استقلال مالی حوزه دانشجویی دانشگاه‌ها، شیوه آموزش و اسکان دانشجویان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و بودجه سال آتی تغذیه از جمله موارد مطروحه در این گزارش بود.

حبیبا در ادامه سخنان خود در رابطه با اسکان و آموزش دانشجویان گفت: در این مقوله تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم، متأسفانه بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در آستانه پیک چهارم شیوع کرونا قرار گرفته‌ایم، لذا آموزش در نیم‌سال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برای مقاطع مختلف به‌ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی همچنان به‌صورت مجازی خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر صرفاً به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که تصویب پروپزال کرده‌اند و نیاز به حضور فیزیکی در آزمایشگاه، مزرعه، بیمارستان و … را دارند و استادان راهنما و رئیس دانشکده آنها این الزام را تشخیص می‌دهند، اجازه اسکان در خوابگاه‌ها را خواهیم داد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه حفظ سلامتی دانشجویان برای دانشگاه در اولویت نخست قرار دارد، خاطرنشان کرد: باید بپذیریم مشکلات و آثار مترتب از ویروس کرونا کل جهان را درگیر کرده است و بسیاری از تبعات آن از دست ما خارج است، ولی بایستی تلاش کنیم ضمن حفظ سلامتی دانشجویان بین ظرفیت ورودی‌ها و میزان فارغ‌التحصیلان تعادل برقرار کنیم و در این زمینه وجود وحدت رویه بین دانشکده‌ها و پردیس‌ها ضروری است.

در ادامه معاونان دانشجویی دانشکده‌ها و پردیس‌ها، مشکلات و مسائل پیش آمده در حوزه دانشجویی در دوران شیوع کرونا را مطرح کردند. نگرانی از عدم توازن بین ورودی‌های دانشگاه‌ها و میزان فارغ‌التحصیلان در سال کرونایی، عدم وجود وحدت رویه در اجرای سیاست‌های دانشگاه در دانشکده‌ها، مشکلات بخشنامه لغو تعهد آموزشی و اسکان دانشجویان از جمله موضوعات مطرح شده از سوی معاونان دانشجویی دانشکده‌ها بود.

در انتهای جلسه نیز مدیران حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه گزارش مختصری در خصوص اقدامات صورت گرفته در سال کرونایی ارائه دادند که از مباحث مطرح شده می‌توان به بازسازی و بهسازی خوابگاه‌های سطح شهر، ساخت یک مجموعه فرهنگی ورزشی در خوابگاه‌های سطح شهر، ساخت خوابگاه استعداد درخشان در کوی دانشگاه، تدوین دستورالعمل‌های کرونا توسط ستاد کرونای دانشگاه، راه‌اندازی واحد نمونه‌گیری تست pcr و تست سریع تشخیص کرونا توسط مرکز بهداشت دانشگاه اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا