شرایط کاروان ایران ۹۰ روز پیش از پارالمپیک/ فعلا ۵۴ مسافر داریم

سرپرست کاروان ورزش ایران با تاکید بر اینکه ترکیب این کاروان هنوز نهایی نشده است، گفت: فعلا بر اساس سهمیه های کسب شده و سیاست های مصوب، اعزام ۵۴ ورزشکار قطعی شده است.

به گزارش ارک خبر، اوایل هفته جاری نشستی در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد تا با بررسی نتیجه رکوردگیری ورزشکاران پارادوومیدانی و پاراتیراندازی در مورد سهمیه‌های پارالمپیکی آنها تصمیم گیری شود.

قرار بود بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این نشست ترکیب کاروان اعزامی به پارالمپیک توکیو تا حدی زیادی نهایی شود اما عدم نتیجه‌گیری لازم در مورد رشته پاراتیراندازی، مانع از این مهم شد.

در این نشست البته در مورد دوومیدانی با توجه به شرایط رکوردی ورزشکاران این رشته و سهمیه‌های جدید آنها تصمیماتی گرفته شد که بر اساس آن در مجموع اعزام ۵۴ ورزشکار از رشته‌های مختلف مصوب شده است.

هادی رضایی در مورد بررسی‌های انجام شده پیرامون رشته پارادوومیدانی گفت: با توجه به نتایج رکوردگیری دوومیدانی کاران و کلاس بندی پزشکی آنها اعزام ۱۲ ورزشکار شامل یک نفر در بخش بانوان و ۱۱ نفر در بخش مردان به پارالمپیک توکیو نهایی شد.

وی ادامه داد: در دوومیدانی در مجموع ۱۷ سهمیه پارالمپیکی کسب شده است که شامل یک سهمیه بانوان و ۱۶ سهمیه مردان می‌باشد. در مورد تک سهمیه بانوان با قطعی شدن اعزام هاشمیه متقیان تصمیم گیری شده است. تکلیف ۱۱ سهمیه مردان را هم مشخص کرده‌ایم. در مورد ۵ سهمیه دیگر هم هنوز فرصت برای تصمیم گیری داریم.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو در مورد تیراندازی با تاکید بر اینکه در نشست مورد نظر به جمع بندی نهایی نرسیدیم، گفت: در این رشته ۵ سهمیه به دست آمده است. پیش از این در مورد اعزام دو نفر از بانوان تیرانداز به جمع بندی رسیده بودیم. قرار بود در نشستی که شنبه گذشته برگزار شد، در مورد دیگر سهمیه‌ها هم بر اساس رکوردهای اخیر تصمیم گیری شود اما این مسئله به جلسات آینده و بعد از بررسی‌های تکمیلی موکول شد.

رضایی با یادآوری اینکه در مورد پاراقایقرانی، پارادوچرخه سواری و پاراتکواندو هم در نشست شنبه آینده تصمیم گیری خواهد شد، خاطرنشان کرد: سهمیه‌هایی که در این رشته‌ها به دست آمده شرایط خاصی دارند ضمن اینکه کمیته ملی پارالمپیک هم برای اعزام سیاست‌هایی دارد که تاکنون مبنای تمام تصمیم گیری هایش بوده است. در هر صورت در نشست پیش رو مشخص می‌شود که سهمیه‌های کسب شده در این رشته‌ها به اعزام منتهی می‌شود یا نه.

وی در پاسخ به این پرسش که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده پیرامون سهمیه‌های کسب شده و انطباق آنها با سیاست‌های مصوب، تاکنون اعزام چند ورزشکار به پارالمپیک توکیو قطعی شده است؟»، گفت: تا الان در مورد ۵۴ ورزشکار به نتیجه رسیده‌ایم. فعلاً ترکیب کاروان را با این تعداد ورزشکار و مربیان‌شان بسته‌ایم.

رضایی ادامه داد: ۲۵ خردادماه را به آخرین فرصت برای نهایی کردن ترکیب کاروان در نظر گرفته‌ایم تا بعد از آن زمان کافی برای انجام اقدامات اعزام داشته باشیم. بعد از این زمان فقط در مورد استثناها ممکن است تصمیم جدیدی بگیریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا