رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان:

تغییر کاربری موقوفات کاشان در دستور کار است/12 موقوفه جدید احیا شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: تغییر کاربری موقوفات کاشان برای بهره برداری در زمینه مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دستور کار است.
به گزارش ارک خبر، مسلم محمود زاده با اشاره به مهم ترین برنامه های اوقاف کاشان در سال جاری در زمینه سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی برای بهره برداری بهتر از موقوفات کاشان اظهار داشت: در حال حاضر بررسی موقوفات در زمینه سرمایه‌گذاری ها هستیم و به زودی بسته سرمایه‌گذاری در موقوفات کاشان را ارائه خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه سال گذشته عمده سرمایه‌گذاری‌ها در موقوفات کاشان در زمینه پنل‌های خورشیدی بوده است، تصریح کرد: در این راستا باید توجه داشت که موقوفات شهرستان کاشان در زمینه مجتمع‌های تجاری نیز ظرفیت بالایی دارد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان با بیان اینکه تغییر کاربری موقوفات نیز از دیگر برنامه‌های سال جاری در این شهرستان است، تصریح کرد:‌با این تغییر کاربری‌ها می‌توان از محل درآمد موقوفات در وقف‌های دیگر سرمایه‌گذاری کرد.
وی با بیان اینکه قابلیت کشاورزی مکانیزه و کشت گلخانه‌ای نیز در کاشان وجود دارد، گفت: تحقق همه این امور مستلزم استعلام زمین‌های موقوفه در شهرستان است.
محمودزاده با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و ۳۴۰ موقوفه در کاشان وجود دارد، ادامه داد: این تعداد موقوفه ۹ هزار و ۲۵ رقبه دارند که دو هزار و ۳۵۱ رقبه مسکونی، ۸۶۰ رقبه تجاری،۷۷ رقبه اداری،۷۵ رقبه آموزشی و سه هزار و ۱۴۳ رقبه کشاورزی است.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۴ رقبه مذهبی نیز در کاشان وجود دارد، ابراز داشت:مابقی رقبات نیز با کاربری‌های مختلف صنعتی، بهداشتی و … است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با اشاره به اینکه برای ثبت موقوفات جدید در شهرستان کاشان تبلیغ و اطلاع رسانی مستمر را در دستور کار داریمف تصریح کرد: در این زمینه نیازهای روز جامعه را در شهرستان کاشان احصاء کرده و برای ثبت موقوفات جدید در اختیار واقفان قرار می‌دهیم.
وی احیای موقوفات را نیز از دیگر برنامه‌های اوقاف کاشان در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و ابراز داشت: در این راستا سال گذشته ۱۲ وقف احیا شد و دو وقف جدید نیز ثبت شد.
محمودزاده اضافه کرد: موقوفه علی فرهنگ در قالب منزل مسکونی دو طبقه با ارزش ۲٫۵ میلیارد تومان با پنج نیت تامین جهیزیه، کمک به جبهه های مقاومت، کمک به افراد بی بضاعت و ایتام، نشر فرهنگ و معارف قرآنی و جشن عید غدیر به ثبت رسیده است.
وی گفت: موقوفه دیگر ثبت شد در سال گذشته زمین کشاورزی با نیت روضه خوانی بوده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان اضافه کرد: امسال نیز یک وقف جدید در قالب یک زمین و منزل مسکونی با نیت ساخت مسجد وقف شد که واقف مسجد را بنا کرده و به ثبت رسانده است.
وی تصریح کرد: کمک به ازدواج، کمک به بخش بهداشت و درمان و وقف با نیت قرآنی در کاشان نیازهای اصلی است که واقفان باید به آن توجه داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا