رشد ۱۳درصدی اهدای خون در ۲ ماهه ۱۴۰۰/بیشترین اهدای خون در ۳ استان

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، از رشد ۱۳ درصدی اهدای خون در ۲ ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ارک خبر،بشیر حاجی بیگی، گفت: بیشترین میزان اهدای خون در ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ مربوط به استان‌های قزوین، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی بوده است.

وی به شاخص اهدای خون در بانوان کشور اشاره کرد و افزود: در ۲ ماهه نخست ۱۴۰۰ شاهد رشد اهدای خون بانوان در ۲ استان لرستان و سمنان بوده‌ایم، به طوری که این رشد اهدای خون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد ۱.۵ درصدی در استان لرستان و رشد ۰.۵ درصدی در استان سمنان مواجه بودیم.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران تاکید کرد: در ۲ ماهه نخست ۱۴۰۰ شاهد مراجعه ۴۰۰ هزار و ۳۵۴ نفر به مراکز انتقال خون در سراسر کشور بودیم که از این تعداد مراجعه، ۳۲۰ هزار و ۳۷۵ واحد خون اهدا شده است.

حاجی بیگی گفت: در ۲ ماهه ۱۴۰۰، بالغ بر ۵۶۲۱۴۴ واحد خون و فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور توزیع شده است که شامل گلبول قرمز فشرده، پلاکت و پلاسما بوده است.

وی ادامه داد: این میزان خون و فرآورده خونی در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۹، رشد ۱۶.۵ درصدی نشان می‌دهد.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران تاکید کرد: در ۲ ماهه ۱۴۰۰، ۱۵.۵ درصد از خون‌های اهدایی در کشور سهم استان تهران بوده است.

حاجی بیگی افزود: بیشترین میزان خون‌های اهدایی در ۲ ماهه سال ۱۴۰۰ مربوط به استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی بوده است. به طوری که این ۳ استان به تنهایی ۳۰ درصد خون‌های اهدایی را به خود اختصاص داده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا