مدیر عامل آبفای استان اصفهان:

روستاهای دارای تنش آبی در اولویت طرح های تامین آب قرار می گیرند

به گزارش ارک خبر:طرح های تامین آب استان اصفهان با اولویت روستاهای دارای تنش آبی، بازنگری شده و از اعتبارات ملی بهره مند می شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اعلام این خبر، افزود: تامین پایدار آب روستاها از اولویت های این شرکت است و تا پایان سال جاری، حداقل ۶۵ روستای دیگر از چرخه آبرسانی سیار حذف خواهند شد.

هاشم امینی که در جلسه مجمع صورت های مالی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای آبفای استان اصفهان سخن می گفت، با اشاره به حدود ۳۰۰ کیلومتر اجرا و اصلاح شبکه های آب روستایی در قالب طرح ۱۰۰-۳۰۰ ، در سال گذشته، عنوان کرد: از مهم ترین نتایج این طرح کاهش قابل توجه آب بدون درآمد در روستاها و مدیریت مصرف آنها بود که به کاهش سرانه مصرف آب در روستاها منجر خواهد شد.

وی پراکندگی روستاهای استان به خصوص در اردستان و نایین را از مشکلات اصلی آبرسانی پایدار به آنها دانست و گفت: از حدود ۴۶۰ هزار نفر جمعیت روستایی تحت پوشش، ۴۲۰ هزار نفر از روستاییان در قالب مجتمع های روستایی به صورت پایدار آبرسانی می شوند.

امینی در خصوص وضعیت تصفیه خانه های فاضلاب در حال ساخت گفت: تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر تا دهه فجر امسال تکمیل و وارد مدار بهره برداری می شود و تصفیه خانه های فاضلاب نطنز و چادگان در حال حاضر حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به شرط تامین اعتبارات عمرانی، مراحل تکمیل آن سرعت می یابد. وی افزود: پکیج تصفیه خانه فاضلاب شهر تودشک نیز به شرط تامین اعتبارات عمرانی، امسال وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان با اشاره به قدمت و فرسودگی شبکه فاضلاب در شهرهای اصفهان، خمینی شهر و شاهین شهر، افزود: بخش عمده ای از کلکتورهای فرسوده شهر اصفهان با روش های نوین و معمول اصلاح شده و با دریافت ۵۰ میلیون یورو از قسمت دوم اعتبارات فاینانس و برگزاری مناقصه بین المللی، ادامه اصلاحات انجام می شود.

وی در خصوص توسعه خدمات الکترونیکی آبفای استان اصفهان گفت: هم اکنون ۹۵ درصد از خدمات ۲۳ گانه شرکت در شهرها و روستاها به صورت غیر حضوری ارائه می شود.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا