بودجه آموزش استثنایی در سال جاری ۱۰۰ درصد افزایش یافته است

تبریز- مدیرکل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، از افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه آموزش استثنایی در سال جاری خبر داد.

به گزارش ارک خبر، حسن محرابی مقدم در تبریز گفت: مهم‌ترین موضوعی که می‌توان گفت موضوع تفویض اختیار ادارات است و در هر استانی یک اداره به مجموعه نواحی آن ادارات محول و تمام مدیریت مالی توسط اداره انجام می‌شود.

وی توضیح داد: پرداخت هزینه‌ها به ترتیب پس از طی مراحل تشخیص و تأمین اعتبار و تعهد و تسجیل و حواله و با اعمال نظارت مالی به عمل خواهد آمد.

مدیرکل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: اعتبارات به صورت منطقه‌ای ابلاغ می‌شود فقط تفاوت این منطقه با دیگر مناطق و نواحی در این است که یکسری کمک سرانه‌های مستقلی هم به حساب اختصاصی این مناطق واریز می‌شود.

وی تاکید کرد: در فصل ششم این ماده بند حمایت دانش آموز آمده که جدا از سرانه حمایتی دانش اموزی است و سالانه در اختیار اداره کل قرار می‌گیرد تا در حوزه درمانی و توانبخشی استفاده شود ولی در این بند حمایت در تمام امور دانش اموز است.

محرابی مقدم افزود: سازمان استثنایی در کل ردیف مستقل دارد و در کمک سرانه فصل ششم و هفتم مستقل می‌باشد و به حساب ادارات استانی واریز می‌شود و در اداره استثنایی هزینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار ما در سال ۹۸، ۹۳ میلیارد تومان و در سال ۹۹، ۱۴۳ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۰ به ۲۹۴ میلیارد تومان رسانده‌ایم که بخشی از آن حدود ۶۰ میلیارد تومان فقط توانبخشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی هم تاکید کرد: رویکرد ما در حوزه استثنایی ارتقا این مجموعه، همراهی و حمایتی است.

جعفر پاشایی گفت: طرح سنجش در این حوزه یکی از کارهای ماندگار و تأثیرگذار در دستگاه تعلیم و تربیت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا