باید تلاش خود را در هفته‌های پایانی دولت دوازدهم مضاعف کنیم

رئیس‌جمهور گفت: باید در هفته‌های پایانی دولت دوازدهم تلاشمان را مضاعف کنیم که این چنین نیز خواهد شد.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام حسن روحانی امروز(پنج شنبه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی جهاد کشاورزی، گفت: برای همه ما خوشحال کننده است که مردم عزیز مخصوصاً کشاورزان، شرایط بهتری را برای کشت داشته باشند تا هم خودشان بتوانند درآمد بیشتری داشته باشند و هم کشور را صاحب امنیت غذایی کنند.

وی افزود: در این یک سال و نیم گذشته در شرایط کرونا که فروش و ذخیره‌سازی مواد غذایی در دنیا با مشکلاتی مواجهه شده است، کار کشاورزان ما ارزشمند است.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر تلاش آنها و کار آنها نبود مردم در زندگی روزمره با مشکلات زیادی مواجه بودند.

روحانی افزود: دشت گرگان، منطقه حاصلخیزی است. البته در مناطق شمالی شرایط سخت‌تر و خشک‌تر است. اما در عین حال،  کار زهکشی می تواند زمینه ها را احیا کند و همانطور که در سال ۹۸ دیدیم، همین عملیات زهکشی چقدر در مسئله سیل کمک کرد و تبدیل شد به مسیل‌هایی که سیل را به دریا برد.

وی ادامه داد: بنابراین این عملیات، یک عملیات چند وجهی بسیار مهمی است چراکه در زمان کوتاه، کار بزرگ انجام گرفته است.

رئیس جمهور افزود: ایام، ایامی است که همه ما به یاد امام(ره)  هستیم و باید در این هفته های پایانی دولت دوازدهم تلاشمان را مضاعف کنیم که این چنین نیز خواهد شد.

روحانی همچنین با بیان اینکه توسعه پرورش آبزیان، برای کشور ما بسیار مهم است، اظهار داشت: وقتی ما از گوشت آبزیان استفاده می‌کنیم در واقع در میزان مصرف آب نیز صرفه جویی می کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر فواید دیگری که آبزیان دارند، ما برای توسعه تولید و همچنین قیمت مناسب برای مردم باید تلاش کنیم که بتوانند از این نعمت خدادادی استفاده و بهره برداری کنند.

رئیس‌جمهور گفت: باعث افتخار است که کشاورزان عزیز ما و مدیران ارشد بخش کشاورزی تلاش خودشان را به ثمر نشاندند.

روحانی با بیان اینکه توسعه بخش گلخانه‌ای برای ما بسیار مهم است،افزود: زیرا ما در یک محیط خشک و نیمه خشک زندگی می کنیم و طرح‌های گلخانه‌ای می تواند صرفه جویی بسیار خوبی از لحاظ مصرف آب به وجود بیاورد.  شاید ۱۲ برابر مصرف آب را کاهش بدهد و این بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: علاوه بر فواید دیگری که دارد، ما الان مشاهده می کنیم طرح خوبی برای باغات استفاده می‌شود. با توجه به حوادث مختلفی که در زمستان و اوایل بهار با آن مواجه می‌شویم و مشکلات زیادی باغداران پیدا می کنند، این طرح می تواند بسیار کمک کند که باغات ما و سردرختی آن‌ها حفظ شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آمار و ارقام، امیدوارکننده بود که ما در بخش گلخانه پیشرفت خوبی داشتیم. هم برای تولید و هم برای صادرات، رقم سه میلیارد دلاری که اعلام شد، رقم قابل ملاحظه ای است و می تواند کشاورزی ما را توانمند کند و درآمدها را بالا ببرد و از آن درآمد، کشاورزی را دوباره توسعه بدهد.

روحانی افزود:  بنابراین کشور ما به سمت خودکفایی و همچنین به سمت صادرات محصولات حرکت می کند، به ویژه اینکه در اطرافمان کشورهایی داریم، برای آنکه محصولاتی که در گلخانه تولید می شوند به آن‌ها صادر شود و این اقدام می‌تواند روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه را گسترش بدهد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح ۱۶۳۴ طرح گلخانه‌ای در سراسر کشور هستیم،اظهار داشت: این بسیار مهم است که ما در یک روز بیش از ۱۶۰۰ طرح گلخانه ای را در کشور افتتاح کنیم. مردم ما شاهد هستند که بخش کشاورزی مثل سایر بخش ها در حال تولید و جهش است.

رئیس‌جمهور با تاکید براینکه مردم نباید به تبلیغات غلط دشمنان اعتنا کنند،تصریح کرد: متاسفانه این روزها، تبلیغات ناروا و غلط بیشتر  شنیده می شود. مردم باید به آمار و ارقام در استان‌های خودشان و سراسر کشور توجه کنند و بدانند همه اینها در سایه ایثار و فداکاری همه مردم و مدیران عزیزمان، در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی به وجود آمده است.

روحانی با بیان اینکه وزارت ارتباطات به ما کمک می‌کند که بتوانیم ببینیم چه میزان از زمین‌های ما آسیب دیده است،افزود: حالا شما هم که اینترنت اشیا را معرفی می‌کنید و می‌گویید، محصول چه زمانی نیاز به آب دارد و چه زمانی نیاز به سم پاشی وجود دارد،نشان می دهد محصول در چه شرایطی است.

وی افزود: آنچه که وزارت کشاورزی به ما می‌گوید این است که ما چقدر امسال محصول داریم، اما وقتی در عمل می رسیم تفاوت ها محسوس می‌شود. امیدواریم مرکز داده و پردازش و همچنین پایش، بتواند به دقت اطلاعات لازم را به موقع بدهد و اقدامات لازم را به ما توصیه کند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: امیدواریم همچنین بتوانیم از مقدار محصولاتمان، پیشاپیش مطلع باشیم. وقتی ما مطلع هستیم، به موقع می‌توانیم خرید لازم را انجام دهیم، به موقع می‌توانیم برای صادرات آن محصول اقدام کنیم.

روحانی  با بیان اینکه ما باید یک مرکز مطالعات و یک مرکز پایش اطلاعات داشته باشیم،اظهار داشت:  وقتی اطلاعات به موقع به دستمان نرسد، دچار مشکل می‌شویم. اگر ما اطلاعات را یک ماه قبل بدانیم و برای آن برنامه ریزی کنیم، با حادثه غیرمترقبه مواجه نمی‌شویم.

وی با اشاره به اینکه این مرکز می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها کمک کند و من بسیار خوشحالم که امروز این مرکز افتتاح می‌شود،افزود: اگر   برای توسعه این مرکز نیاز باشد، حتما کمک می کنیم. زیرا این مرکز برای بخش کشاورزی بسیار ارزشمند است.

 طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی افتتاح شد

به گزارش مهر، در هفتادمین برنامه از افتتاح طرح‌های ملی، بهره برداری از چند طرح بزرگ وزارت جهاد کشاورزی امروز با حضور رئیس‌جمهور و بصورت تصویری برگزار شد.

حسن روحانی در ارتباط ویدئوکنفرانسی فرمان افتتاح ۲۰ هزار هکتار زهکشی اراضی کشاورزی استان گلستان، ۷ طرح سازمان شیلات ایران، آغازعملیات اجرایی دو طرح زیرساخت شیلات در سواحل جنوب کشور، یک هزار و ۶۳۴ طرح گلخانه ای به مساحت هزار و ۲۱۷ هکتار در سطح کشور و همچنین مرکز پایش و مدیریت هوشمند کشاورزی ایران را صادر کرد.

افتتاح این طرح ها برای ۱۵هزار و ۷۹۴ نفر اشتغال به همراه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا