تعمیرات اساسی همزمان ۴ واحد عملیاتی در شرکت پالایش نفت اصفهان آغاز می شود

به گزارش ارک خبر: به منظور تعمیرات اساسی، روز ۱۸ خرداد ماه خوراک واحد های آیزوماکس و هیدروژن و آمین کنتکتور شماره ۲ شرکت پالایش نفت اصفهان قطع شده و به واحد نگهداری و تعمیرات شرکت واگذار می شود.

مدیر نگهداری وتعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان با اعلام این خبر و بیان اینکه واحد گوگرد و مشعل شماره ۲ شرکت نیز تعمیرات اساسی خواهد شد، گفت: از آنجایی که در جهت بهبود کیفیت عملکرد و پیشگیری تبعات ناشی از فعالیت بی وفقه دستگاه های پالایشی، واحدهای عملیاتی باید در فواصل ۳ تا ۴ سال تعمیرات اساسی شوند، این شرکت حتی با وجود شرایط شیوع کرونا، ناگزیر به انجام تعمیرات است، بنابراین برنامه ریزی های لازم به گونه ای صورت گرفته که در کنار حفظ مسایل ایمنی، تمام پروتکل های بهداشتی با دقت ویژه رعایت شود.

علیرضا قزوینی زاده افزود: طبق پیش بینی ها تعمیرات اساسی شرکت به مدت ۲۸ روز طول خواهد کشید که البته با هدف سرعت بخشی کار برای در مدار قرار گرفتن واحدها، تلاش می کنیم با فعالیت مستمر ۲۴ ساعته و تلاش بی وقفه، مدت زمان پیش بینی را به حداقل برسانیم. وی تصریح کرد: در این دوره از تعمیرات به علت حجم بالای کار، حدود ۱۴۰۰ نفر نیروی انسانی فعال خواهند بود.

قزوینی زاده ادامه داد: خوراک واحد آیزوماکس شماره دو به طور متوسط روزانه ۲۲ هزار و ۵۰۰بشکه در روز و واحد هیدروژن ۷۰۰۰ کیلوگرم در ساعت است؛ بنزین،گاز مایع، نفت سفید،سوخت هوائی و نفت گاز از تولیدات واحد آیزوماکس است. و آمین کنتکتور نیز حذف گوگرد از محصولات را بر عهده دارد.

مدیر نگهدای و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: ‌ تمام پرسنل شرکت و پیمانکاری درگیر در تعمیرات اساسی، قبل از آغاز به کار تعمیرات، دوره آموزشی ایمنی را زیر نظر اداره HSE پالایشگاه اصفهان گذرانده‌اند. بدین سبب خوشبختانه تا کنون شاهد بروز حادثه‌ای نبوده‌ایم زیرا اولویت اول مسئولان اجرایی این پالایشگاه ایمنی و برنامه‌ریزی تعریف شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا