خط انتقال برق ترکمنستان به گنبد به مدار بازگشت

سخنگوی صنعت برق از قرار گرفتن دوباره خط انتقال برق از ترکمنستان به شهرستان گنبد در مدار شبکه، خبر داد.

به گزارش ارک خبر، به نقل از شرکت توانیر، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، گفت: خط انتقال ترکمنستان به گنبد که با عملیات خرابکارانه (سرقت بخشی از تجهیزات دکل) قطع شده بود، با تلاش شبانه روزی و در کمتر از ۵۱ ساعت در مدار قرار گرفت. با توجه به نیاز کشور، به منظور وارد کردن دوباره این خط انتقال به مدار، از دکل اضطراری خط انتقال برای نخستین بار در کشور استفاده شد.

وی در توضیح دلیل این قطعی توضیح داد: گروه عملیاتی و تعمیراتی پس از بازدید، قطع برق خط انتقال ۲۳۰ کیلوولت گنبد – ترکمنستان در روز ۱۳ خردادماه جاری را به دلیل سقوط دکل شماره ۸۳ در فاصله ۲۸ کیلومتری از ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت گنبد در اثر سرقت نبشی‌های دکل در ارتفاع بالاتر از ۷ متری و ضعیف شدن بدنه دکل گزارش کردند.

به گفته این مقام مسئول با توجه به شرایط ویژه شبکه به منظور تعمیر خط، ساخت دکل اضطراری برای نخستین بار در دستور کار قرار گرفت و پس از اتمام ساخت و هماهنگی با دیسپاچینگ ملی، خط انتقال دوباره در مدار قرار گرفت. این دکل اضطراری در کمتر از ۵۱ ساعت ساخته و نصب شد که رکوردی در این زمینه محسوب می‌شود.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به خطرات ناشی از نزدیک شدن به خطوط انتقال برق، تصریح کرد: خطوط انتقال فشار قوی می‌تواند باعث کشته شدن افرادی شود که به آن نزدیک می‌شوند. براساس قانون، با سارقان تجهیزات شبکه برق، با معرفی به قوه قضائیه، قاطعانه برخورد می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا