مدیرکل جدید زندان‌های آذربایجان شرقی معرفی شد

تبریز-با حضور معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور،مدیرکل جدید زندان‌های استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

به گزارش ارک خبر،سیدعبداله مرتضوی در مراسم معارفه مدیرکل جدید زندان‌های آذربایجان شرقی اظهار داشت: بیش از ۶ هزار نفر جمعیت کیفری آذربایجان شرقی است که ۱۰۴ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت محسوب می‌شود در حالی که میانگین کشوری ۱۶۷ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است و فاصله بسیار زیادی با آمار کشوری دارد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع تکرار جرم یک شاخص کلان است که در اختیار سازمان زندان‌ها قرار گرفته است و در ذیل آن تمامی اقدامات اصلاح تربیت، سلامت جسم، توانمندسازی حرفه‌آموزی بعد از خروج از زندان نیز در نظر گرفته شده است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور گفت: ۷۴ درصد از زندانیان دارای یک سابقه و ۲۵.۴ درصد سابقه صفر دارند و می‌توان گفت جمعیت زندانیان کشور جمعیت خاصی را شامل می‌شوند که جرم‌های پشت سر هم انجام می‌دهند، از سویی نرخ تکرار جرم به زیر ۵ درصد کاهش یافته است.

موسی خلیل اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: کاهش زندانیان امری مبارک است که باید به صورت مستمر در تمامی ایام ادامه داشته باشد، ما در بهبود جمعیت کیفری و ادامه بازداشت کسانی که ضرورتی بر بازداشت آن‌ها وجود ندارد جلوگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه نتوانستیم در باز اجتماعی کردن زندانیان خوب عمل کنیم قطعاً کسانی که دارای سوابق متعدد هستند نمی‌توانند از تبصره ماده ۵ استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی افزود: مشکل اساسی ما زندان مرکزی تبریز است و ۵۰ درصد زندانیان استان در آن نگهداری می‌شوند، باید برنامه‌های اصلاحی ما در اینجا اجرایی شود، اما فضای فیزیکی این امکان را نمی‌دهد به همین جهت فکری در این مورد باید کرد.

خلیل اللهی افزود: قطعاً مدیران خلاق و تلاشگر در بالا بردن بهره‌وری سازمان‌ها مؤثر هستند و می‌توانیم از این ظرفیت عظیم نهایت استفاده را ببریم.

گفتنی است در این مراسم محمد جوادی به عنوان مدیرکل جدید سازمان زندان‌های استان منصوب و از خدمات حسن محمد یاری مدیر کل سابق این سازمان تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا