۱۰۰ هزار نفر پشت خط استخدام آموزش و پرورش هستند

سمنان- وزیر آموزش و پرورش گفت: به دلیل بی انضباطی در اجرای مقررات از سال های قبل تا کنون ۱۰۰ هزار نفر مترسد استخدام در آموزش و پرورش هستند که برخی شان بین ۵۷ تا ۶۰ سال سن دارند.

به گزارش ارک خبر،سید محسن حاجی میرزایی صبح پنجشنبه در نشستی با حضور مسئولان، معلمان و فرهنگیان استان سمنان به میزبانی سالن شهید مطهری سمنان با بیان اینکه موضوع نیروی انسانی در آموزش و پرورش قصه‌ای پرغصه است، تاکید کرد: این امر رنج بسیاری را برای همگان ایجاد کرده است از یک سو کسانی وجود دارند که انتظار استخدام در آموزش و پرورش را دارند و از سوی دیگر دسترسی به معلمان کارآمد، توانمند و… در زمره حقوق مسلم دانش آموزان است لذا بیشترین فشار بر روی آموزش و پرورش است تا مشکلات نیروی انسانی را رفع کند.

وی افزود: درباره نیروی انسانی نکته مهم این است که در درجه اول بتوانیم نیروی انسانی با کیفیت و قابلی را داشته باشیم و از سوی دیگر کسانی که برای کار می‌آیند دارای یک نوع امنیت شغلی باشند لذا باید گفت به دلیل بی‌انضباطی‌ها و وضعیت‌های مقرراتی و محدودیت‌های قانونی شرایطی پیش آمده که امروز دچار آشفتگی هستیم و تقریباً ۱۰۰ هزار نفر افرادی که به نوعی در سال‌های گذشته با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند، انتظار استخدام دارند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی از این افراد بین ۵۷ تا ۶۰ سال سن دارند و برخی دیگر حتی تحصیلاتی دارند که در هیچ نیاز آموزش و پرورش گنجانده نمی‌شود، بیان داشت: به هر حال این افراد منتظر و مترسد استخدام هستند و ما نیز تابع قانون هستیم و طرح ساماندهی به وضعیت و تعهدی که برای آموزش و پرورش به وجود آمده را دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قانون تعیین تکلیف استخدامی آموزش و پرورش قید کرده که همه کسانی که تا سال ۹۲ با این وزارتخانه در ارتباط بوده‌اند باید استخدام شوند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه امروز می‌بایست سامان دهی خوبی را به نیروی انسانی ببخشیم، تاکید کرد: باید به سمتی برویم که هر کس در آزمون استخدامی و فرهنگیان پذیرفته شد و ویژگی‌های لازم را داشت استخدام و مابقی افراد که از عهده آزمون بر نیامدند، به سراغ کار دیگری بروند، ابراز داشت: باید به تدریج نیروی انسانی را به یک ساماندهی برسانیم که نتیجه آن ارتقای کیفی معلمان و احقاق حق دانش آموزان نیز محسوب می‌شود و در نهایت افراد نیز دیگر آزار و اذیت نشده و نگران شغل شأن نیستند.

وی افزود: سال قبل ۲۵ هزار نفر از طریق آزمون ماده ۲۵ به استخدام آموزش و پرورش در آمدند، گفت: تیرماه نیز آزمونی برگزار و ۲۰ هزار نفر دیگر به استخدام در می آیند و لذا نتیجه شغلی و مسائل آن مشخص می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه بندی معلمان از دیگر مطالبات معلمان و آموزش و پرورش است، گفت: این امر به معنای افزایش حقوق نیست هرچند این امر را نیز شامل می‌شود اما موضوع اصلی ارتقای کیفی معلمان است این طرح به واسطه تناسب صلاحیت در طبقات مختلف معلمان را تقسیم بندی می‌کند و دیگر مدرک تحصیلی یا سوابق به صورت کلی ملاک نخواهد بود.

حاجی میرزایی بیان کرد: در طرح رتبه بندی امکان دار دو معلم هر دو دارای مدرک کارشناسی و ۱۰ سال سابقه کار داشته باشند امکان دارد که در دو گروه مختلف تقسیم و رتبه بندی شوند لذا این طرح بر اساس اولویت‌های صلاحیت است که در آن معلمان کوشاتر، دارای صلاحیت و مسئولیت پذیری و … ملاک قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا