مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد بانوان در انتظار مجوزهای بهره برداری

تبریز- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: با وجود آماده بودن امکانات فیزیکی مرکز ماده ۱۶ بانوان در تبریز، همچنان منتظر مجوزهای بهره برداری از این مرکز هستیم.

به گزارش ارک خبر،رضا استاد رحیمی قبل از ظهر پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در طول سالیان اخیر اقدامات جدی در راستای مبارزه با مواد مخدر و کشف آن صورت گرفته است به طوری که طی سه سال گذشته حدود دوهزار و ۹۱۷ تن انواع مواد مخدر در سراسر کشور کشف شده که نزدیک به ۲۷ هزار میلیارد تومان به شبکه قاچاقچیان مواد مخدر ضرر وارد کرده است.

وی، پیشگیری و آگاهی بخشی را از اصلی ترین اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر دانسته و گفت: در این راستا نسبت به اطلاع رسانی و آموزش‌های لازم به افراد جامعه و خانواده‌های محترم اقدام شده است که از جمله آنها می‌توان به طرح یاری گران زندگی که در مدارس اجرایی شد، اشاره داشت که این طرح در هزار و ۹۰۰ مدرسه استان نیز اجرایی شد.

استاد رحیمی از برنامه ریزی برای ۴۸ برنامه و ۹۱ فعالیت در قالب برنامه راهبردی ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: سال گذشته استان آذربایجان شرقی در بحث مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور رتبه اول را کسب کرد.

شناسایی ۲۰۲ محله پرخطر در مناطق شهری و روستایی استان

وی از شناسایی ۲۰۲ محله پرخطر در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد و گفت: تمامی دستگاه‌های مسئول به صورت متمرکز سعی در کنترل و پیشگیری از اعتیاد در این محلات دارند که این اقدام به الگوی اجرایی بسیاری از استان‌های کشور تبدیل شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی ادامه داد: ۲۸۵ مرکز درمانی ویژه افراد معتاد در سطح استان دایر است که در طول سال گذشته ۶۲ هزار نفر آقا و هفت هزار و ۸۰۰ نفر خانم به این مراکز مراجعه و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

فوت ۱۵۴ نفر در اثر سوء مصرف مواد مخدر در استان

وی از فوت ۱۵۴ نفر در اثر اعتیاد در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: در اوایل شیوع بیماری کرونا از پذیرش افراد معتاد در مراکز نگهداری خودداری می‌شد اما حالا جمع آوری معتادان به صورت هفتگی انجام شده و در ابتدا نیز تست پی سی آر از افراد گرفته می‌شود. کسانی که آزمایش آنها مثبت باشد به مدت دو هفته قرنطینه می‌شوند که در طول این مدت، مرگی بر اثر کرونا در کمپ‌ها و مراکز خود نداشته‌ایم.

استادرحیمی همچنین با اشاره‌ای به مرکز ماده ۱۶ بانوان نیز گفت: با وجود افتتاح این مرکز در اسفند سال گذشته و تکمیل تمامی امکانات فیزیکی آن، هم اکنون منتظر صدور مجوزهای بهره برداری از آن هستیم که طبق وعده‌های داده شده، در بازه زمانی یک ماهه، این امر به وقوع می‌پیوندد.

مراقبت از مصرف شبه مخدرهایی چون ترامادول و متادون

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با تاکید بر مراقبت از مصرف شبه مخدرهایی چون ترامادول و متادون گفت: متاسفانه در برخی از نقاط و حتی در روستاها، افراد برای افزایش انرژی و از بین بردن خستگی، اقدام به مصرف ترامادول کرده و در نهایت خود را در چنگ اعتیاد اسیر می‌بینند که باید نسبت به این تصور غلط اطلاع رسانی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا