رصدخانه ملی و اتوبوس برقی رونمایی شدند

طرح‌های ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

به گزارش ارک خبر،حجت‌الاسلام روحانی پیش از ظهر امروز از طرح‌های معاونت علمی و فناوری با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت ویدئو کنفرانسی رونمایی کرد.

طرح رصدخانه ملی، خانه‌های خلاق کاشان، اصفهان و تهران، نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان صادراتی ایران ساخت، طرح توسعه قوای محرکه الکتریکی اتوبوس‌های برقی شهری و کارخانه نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه از جمله طرح‌های رونمایی شده امروز بودند.

رصدخانه ملی ایران

رصد خانه ملی ایران از جمله طرح‌های کلانی است که در ۳۳ کیلومتری جنوب‌غرب کاشان و ۱۲ کیلومتری غرب قمصر و ۷ کیلومتری شمال‌شرق شهر کامو و چوگان و در قلهٔ ۳٬۶۰۰ متری گرگش از قلل مرتفع رشته‌کوه کرکس در حال ساخت است. گنبد تلسکوپ در قله نصب شده‌است و تلسکوپ ۳.۴ متری در مرحلهٔ آزمون در کارخانه قرار دارد.

اتوبوس برقی

پروژه ساخت اتوبوس‌های برقی با حمایت معاونت علمی و فناوری از یک سال و نیم گذشته توسط ۱۷ شرکت دانش بنیان و شرکت‌های سازنده اتوبوس آغاز شد. از ویژگی‌های ممتاز این پروژه می‌توان به استفاده از ظرفیت‌های ملی و شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در اجرای پروژه اشاره داشت.

خانه‌های نوآوری و فناوری

راه اندازی خانه‌های نوآوری و فناوری از سال گذشته توسط معاونت علمی و فناوری آغاز شد. تاکنون در آفریقا، کنیا، سوریه و چین خانه نوآوری راه اندازی شده است.

این خانه‌ها محلی برای حضور شرکت‌های دانش بنیان با ظرفیت صادراتی است. امروز خانه نوآوری مستقر در نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد.

خانه‌های خلاق

از دیگر طرح‌های رونمایی شده امروز خانه‌های خلاق کاشان، اصفهان و تهران بود. تاکنون ۱۱ خانه نوآوری در حوزه صنایع خلاق راه اندازی شده است.

در این خانه‌های خلاق استارت آپ ها و شتابدهنده ها در راستای توسعه صنایع خلاق حضور دارند.

راه اندازی برج فناوری کرمانشاه

برج فناوری کرمانشاه که از جمله طرح‌های رونمایی شده امروز بود که با حمایت جهاد دانشگاهی راه اندازی شده است.

این برج فناوری محل استقرار ۱۱۰ تیم خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا