عربستان از تأمین امنیت زائران بیت‌الله‌الحرام عاجز است

خبرگزاری ارک – حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی با اشاره به حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام گفت: مکه اکنون ۲ میلیون زائر دارد، اما نتوانستند امنیت آن‌ها را تأمین کنند، این در حالی است که کربلای معلی ۲۰ میلیون زائر دارد و با وجود تهدیدات گسترده تکفیری‌ها، اتفاقی در آن رخ نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام محمد تقی‌(ع)، صبح امروز(دوشنبه 23 شهریور) در دفتر مرکزی آیت‌الله علوی گرگانی در تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معنوی، دعای پرفیض توسل قرائت شد. سپس حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت، وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت جوانترین امام شیعیان حضرت جوادالائمه(ع)، به نسب آن حضرت و مادر ایشان اشاره کرد و گفت: مادر امام جواد(ع) اگرچه اصالتا جزء کنیزان آفریقایی بود، اما زنی بسیار شایسته بود و حق مادری را به خوبی ادا کرد.

این کارشناس علوم دینی ادامه داد: مادر نقش اثرگذاری در ترویچ فرهنگ دینی دارد و اگر مادران در یک جامعه به وظیفه مادری خود عمل نکنند، آن جامعه از صلاح و فلاح دور می‌شود.

وی ادامه داد: امام جواد(ع) را از این نظر «تقی» نامیده‌اند، چون بسیار متقی بود، آن هم زمانی که دینداری بسیار مشکل بود. درست مانند زمان کنونی که جامعه از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و نگهداری دین کار بسیار دشواری است.

حجت‌الاسلام گواهی ادامه داد: همه هدف مأمون این بود که امام جواد(ع) را به‌ نحوی از جاده دین خارج کند و ازدواج اجباری حضرت با ام‌الفضل (دختر مأمون) نیز به همین دلیل بود، مأمونی که امام رضا(ع) را از مدینه به مرو آورد، امام جواد(ع) را نیز مجبور به هجرت از مدینه به بغداد کرد، سپس دختر خود را به عقد امام درآورد، دختری که حضرت(ع) را مسموم کرد و به شهادت رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دشمنان اهل بیت(ع) همواره تلاش داشتند، نام آنان را حذف یا بدنام کنند، اما الحمدلله اکنون اهل بیت(ع) در اوج عزت هستند، با وجود اینکه خبیثان خبیث‌تر شده‌اند! اگر 1400 سال پیش در ماه‌های حرام نمی‌جنگیدند، امروز می‌جنگند و مردم مظلوم و بی‌گناه یمن را به خاک و خون می‌کشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه تهران در پایان گفت: مکه مکرمه اکنون 2 میلیون زائر دارد، اما سعودی‌ها نتوانستند امنیت آنان را تأمین کند و بیش از 200 نفر در حادثه سقوط جرثقیل کشته شدند، اما حرم حسین بن علی(ع) سال گذشته بیش از 20 میلیون زائر داشت و با وجود تهدیدات گسترده داعش، امکانات اندک بهداشتی و… اتفاقی رخ نداد.

این مراسم با مدیحه‌سرایی حسین سازور به پایان رسید.

منبع:خبرگزاری فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا