یادداشت های روز* نوشته محمد اشراقی

*مدیرمسئول – محمّد اشراقی

*طنز های ترکی با متن اجرا شوند

طنز های ترکی که از طرف بعضی ها در شبکه های اجتماعی ارائه می شوند نه تنها قابل استفاده نیستند، بلکه  در اغلب موارد مضر حال افراد و زبان ترکی هم می باشند. برای جلوگیری از تاثیر منفی طنزهای ناصحیح، به عموم افراد وگروه های فعال در شبکه های اجتماعی توصیه می شود که مطالب برنامه های  خود را با استفاده از نوشته های صحیح ارائه نمایند. زیرا، ارائه برنامه های بدون نوشته، هم کار های خودتان را بی ارزش می کند و هم به زبان ترکی موجود در ذهن مخاطبین برنامه هایتان آسیب جدی می رساند و  فالوور های علاقمند به زبان ترکی را نیز کاهش می دهد. بنابراین  اگر قصد خدمت وجود دارد افراد و گروه ها، برای ارائه برنامه های مفید در شبکه های اجتماعی، لازم است  از متون صحیح استفاده نمایند.

*لزوم ثبات قیمت کالاهای اساسی

کالاهای اساسی که برای نیازهای مردم ضرورت دارند و معمولا با اقدامات دولتی تامین می شوند، کمبودی پیش نمی آید. اما در خصوص این اقلام، نوسانات و افزایش قیمت ها  در بازار،  اغلب وجود دارد و باعث آشفتگی های کلی و جزئی و افزایش قیمت سایر کالاها هم می گردد. ارگانهای مسئول کنترل بازار و قیمت ها باید به این موضوع توجه بیشتر معمول دارند.  عدم جلوگیری از  گرانی بی دلیل  قیمتها، بازار را آشفته می کند و اقشار با درآمدهای مشخص و ثابت را بطور جدی با  آسیب های آنی و آتی، مواجه می سازد.

*لزوم تسریع پروژه های مترو تبریز

پروژه های مترو تبریز بجای اینکه در اولویت کاری شهرداری،  دولت و مدیریت کلان شهر تبریز و استان اذربایجان شرقی باشد و با سرعت مطلوب پیشرفت کند، براساس گزارش های منتشره و نتایج ضعیف کارها،گویا، مهم تلقی نمی شوند. و گاها چنین
می نماید که یا در اجرای پروژه های مترو، گسست مدیریتی وجود دارد، و یا شکست های اعتباری و مالی باعث تاخیر های چندین ساله در اتمام کار مترو تبریز شده است. بعلاوه این نوع  تاخیر ها ضرورت مترو برای تبریز را هم با تردید مواجه  می سازد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا