سپاهان و پرسپولیس در ایستگاه مربیان استقلالی/ تقابل مجیدی و فکری

هفته بیست و هشتم لیگ برتر امشب و به طور همزمان با ۸ بازی برگزار می‌شود و در حساس‌ترین بازیهای هفته سپاهان و پرسپولیس به مصاف پدیده و ماشین سازی می‌روند.

به گزارش ارک خبر، هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به صورت همزمان با انجام ۸ بازی برگزار می‌شود که در این دیدارها ذوب آهن و نساجی در اصفهان دیدار می‌کنند، استقلال میزبان نفت مسجد سلیمان است، سایپا میهمان گل گهر سیرجان است، آلومینیوم از تراکتور پذیرایی می‌کند، صنعت نفت و مس در آبادان به دیدار هم می‌روند، ماشین سازی میزبان پرسپولیس است، پدیده و سپاهان در مشهد بازی می‌کنند و پیکان میزبان فولاد است.

مس – صنعت نفت؛ یک بازی تشریفاتی

در این هفته یک بازی کاملاً تشریفاتی را شاهد هستیم که نتیجه این بازی هیچ تأثیری در پایین و بالای جدول ندارد. صنعت نفت – مس رفسنجان در حالی برابر هم به میدان می‌روند که نتیجه این بازی تأثیر زیادی در سرنوشت هیچیک از این دو تیم و هیچ تیم دیگری در بالا و پایین جدول نخواهد داشت و شاید بتوان گفت به لحاظ جدولی این بازی کم اهمیت ترین بازی روز است.

سپاهان در انتظار یک لغزش

محرم نوید کیا سرمربی سپاهان با تیمش امشب در مشهد به مصاف پدیده می‌روند. سپاهانی‌ها که ۲ امتیاز از تیم صدرنشین کمتر دارند، در این بازی محکوم به پیروزی هستند و از سوی دیگر انتظار لغزش پرسپولیس در تبریز را می‌کشند.

مهم‌ترین ویژگی این بازی تقابل سرمربیان جوان و کار اولی دو تیم است. نوید کیا و رحمتی اولین تجربه مربیگری خود را در سپری می‌کنند و در فصلی که شاهد رفت و آمدهای زیادی روی نیمکت تیم‌ها بودیم، این دو مربی با کسب نتایجی خوب، از معدود مربیانی هستند که از ابتدا تا انتهای فصل در تیم خود حضور داشتند و تغییر نکردند. سپاهان با ۵۶ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و از مدعیان جدی قهرمانی است و پدیده با ۳۷ امتیاز در رده هفتم قرار دارد و این تیم هم نیم نگاهی به کسب سهمیه آسیا دارد.

دوئل انتهای جدولی برای بقا

دیدار دو تیم ذوب آهن و نساجی را می‌توان از مهم‌ترین بازی‌های هفته دانست؛ دو تیمی که با خطر سقوط به لیگ یک مواجه هستند و هر کدامشان برای کاستن از این خطر چشم به امتیازات کامل این بازی دارند.

ذوب آهن هفته گذشته دست به کار بزرگی زد و نفت را در مسجد سلیمان شکست داد و باتوجه به شکست سایپا قدری از خطر دور شد، اما آنها همچنان در معرض سقوط هستند. شرایط نساجی به اندازه ۲ امتیاز از ذوب آهن بهتر است. آنها هفته گذشته تیم خوب پدیده را شکست دادند تا به آرامش نسبی برسند و امیدوارند در صورت پیروزی مقابل ذوب آهن، بقای خود را قطعی نمایند.

انگیزه‌های متفاوت گل گهر و سایپا

گل گهر و سایپا در حالی برابر هم به میدان می‌روند که تیم سیرجانی به دنبال کسب سهمیه آسیا می‌باشد و تیم تهرانی آخرین امیدهای خود را برای بقا در لیگ برتر جستجو می‌کند.

بعد از ماشین سازی که سقوطش قطعی شد، سایپا بیشترین میزان خطر را احساس می‌کند و شاید این بازی آخرین امیدهای این تیم برای بقا باشد. شکست امشب برای سایپا بسیار گران تمام می‌شود و حتی ممکن است سقوط این تیم را قطعی کند.

رقابت استاد و شاگرد برای کسب سهمیه

آلومینیوم بعد از دو شکست پیاپی برابر گل گهر و پرسپولیس، شانس کمتری برای کسب سهمیه آسیا دارد اما این شانس از بین نرفته است. شاگردان علیرضا منصوریان در آلومینیوم برای آنکه یک بار دیگر این شانس را در فاصله دو سه هفته مانده به پایان مسابقات افزایش دهند، ناچار به پیروزی برابر تیم تراکتور هستند. تراکتوری که بعد از انتخاب فیروز کریمی به عنوان سرمربی نتایج خوبی گرفت، حالا در رده پنجم جدول قرار دارد و می‌تواند شانس خوبی برای کسب سهمیه آسیا داشته باشد.

رویارویی تیم‌های صدر و قعر جدول

تیم صدرنشین پرسپولیس امشب میهمان تیم سقوط کرده و انتهای جدولی ماشین سازی است. هرچقدر امتیازات این بازی ماشین سازی اهمیت ندارد و آنها صرفاً به دید یک بازی حیثیتی به این دیدار نگاه می‌کنند، برای سرخ پوشان امتیازات این بازی حیاتی است چون کسب یک پیرزی می‌تواند آنها را یک گام بزرگ به قهرمانی نزدیک کند و در غیر این صورت، آنها این شانس را به تیم سپاهان تعارف می‌زنند.

پرسپولیس بهترین خط دفاع و ماشین سازی ضعیف‌ترین خط دفاعی مسابقات را دارد و سبزپوشان با ۱۷ شکست، پر شکست ترین تیم فصل هستند در حالی که پرسپولیس تنها یک بار در این فصل طعم شکست را چشیده است. هدایت ماشین سازی بر عهده علیرضا اکبرپور بازیکن سابق استقلال است.

تقابل فولاد با پیکان

فولاد هم از تیم‌هایی است که در هفته‌های اخیر اوج گرفت و توانست بار دیگر به رده چهارم جدول باز گردد تا در صورت قهرمانی استقلال در جام حذفی، شانس بالایی برای کسب سهمیه آسیا داشته باشد. این در حالی است که پیکان هم با ۳۶ امتیاز نیم نگاهی به کسب سهمیه دارد و این موضوع باعث بالا رفتن انگیزه‌های دو تیم می‌شود. نکونام و تارتار هم از جمله مربیانی هستند که از ابتدا تا انتهای فصل هدایت همین تیمی که امروز روی نیمکت آن نشسته‌اند را بر عهده داشته‌اند و نتایج خوبی هم با تیم‌های خود گرفته‌اند.

استقلال – نفت؛ در اوج حساسیت به خاطر مربیان

محمود فکری که نیم فصل اول هدایت استقلال را بر عهده داشت، امروز باید مقابل این تیم روی نیمکت نشسته و با فرهاد مجیدی رقابت کند. این بازی برای هر دو تیم و به خصوص نفت مسجد سلیمان بسیار مهم است اما قطعاً حساسیت این بازی تحت تأثیر حساسیت تقابل مجیدی و فکری قرار دارد.

نفت مسجد سلیمان هنوز روی کاغذ احتمال سقوط دارد اما کسب حتی یک امتیاز از این بازی خیال آنها را تا انتهای فصل بابت بقا راحت خواهد کرد و شاید همین موضوع به بازیکنان این تیم انگیزه ویژه‌ای تزریق کند.

برنامه بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر به شرح زیر است؛

سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰

ذوب آهن اصفهان – نساجی مازندران
تیم داوری؛
 علیرضا فغانی – محمد رضا منصوری – محمد راهی – روح اله شریفی، ناظر: حیدر شکور

استقلال تهران – نفت مسجد سلیمان
تیم داوری؛
 محمد حسین ترابیان – حسن انتظاری – محمد صالح عرب آبادی – سعید رحیمی مقدم، ناظر: علیرضا یزدانی

گل گهر سیرجان – سایپا تهران
تیم داوری؛
 حسن اکرمی – سعید علی نژادیان – فرهاد فرهاد پور- ابوالفضل گرجی، ناظر: مسعود مرادی

آلومینیوم اراک – تراکتور تبریز
تیم داوری؛
 علی صفایی – امید افخمی – علی الفتی – کمیل غلامی، ناظر: محمد رضا فلاح

صنعت نفت آبادان – مس رفسنجان
تیم داوری؛
 علیرضا حیدرپناه – علیرضا طاهرخانی – حسین سلیمانی – ابوالفضل دوستی، ناظر: بهرام مهرپیما

ماشین سازی تبریز – پرسپولیس
تیم داوری؛
 مهدی سید علی – سید یعقوب حجتی – حمید رضا افشون – رضوان سرشار، ناظر: نادر جعفری

پدیده مشهد – فولاد مبارکه سپاهان
تیم داوری؛
 رضا عادل – تورج عیوض محمدی – رامین بابایی – محمد باقر پورباقر، ناظر: علی خسروی

پیکان تهران – فولاد خوزستان
تیم داوری؛
 جواد رحیم زاده – محمد رسول ذورقی – حامد صفایی – امیر سامان سلطانی، ناظر: محسن ترکی

تمام دیدارهای امشب به صورت همزمان و از ساعت ۲۱:۱۵ آغاز می‌شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا