سرآشپز

نام غذا: سوپ لوبیا چیتی مکزیکی

مواد لازم: لوبیا چیتی ۱۷۵ گرم، هویج ۲۰۰ گرم، پیاز ۱ عدد، گوجه فرنگی ۲ عدد، کرفس ۲ ساقه، گشنیز خرد شده ۱ قاشق سوپ خوری، سیر ۲ حبه، آب یک و نیم لیتر، آب مرغ ۱ لیتر، نان تست ۳ عدد، فلفل قرمز خشک ۱ عدد، نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه: ابتدا هویج، پیازو کرفس را نگینی خرد می کنیم. پوست گوجه فرنگی ها را گرفته و نگینی خرد می کنیم. سیر ها را رنده کرده و فلفل قرمز خشک را خرد می کنیم.
لوبیا چیتی را که از شب قبل در آب سرد خیس کرده ایم را آبکش می کنیم. سپس لوبیا چیتی، هویج، پیاز، سیر، فلفل قرمز و آب مرغ را در قابلمه ریخته و در آن را می گذاریم. بعد ۳۰ دقیقه که به جوش آمد و مواد پختند نیمی از مواد را در مخلوط کن ریخته و به صورت پوره در می آوریم. پوره را به قابلمه برگردانده و گوجه فرنگی و کرفس را اضافه می کنیم. اگر نیاز باشد آب جوش می ریزیم. بعد حدود ۱۵ دقیقه که کرفس پخت گشنیز، نمک و فلفل را افزوده و یک دو جوش که زد از روی حرارت بر می داریم.
نان تست ها را به شکل مکعب های کوچک بریده و در کمی روغن همراه ۲ حبه سیر سرخ می کنیم تا طلایی رنگ شوند. پس از آن نان ها را روی صافی یا دستمال آشپز خانه قرار می دهیم تا روغن اضافی آنها گرفته شود.
هنگام سرو سوپ لوبیا چیتی را در ظرف مورد نظر ریخته و نان ها را روی آن می ریزیم.

الناز اشراقی

دکمه بازگشت به بالا