شناسایی ۴۴۲۰ خودرو با پلاک مخدوش در آذربایجان‌شرقی

تبریز- فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: تعداد ۲۶۳ راننده که پلاک‌های خودرو دستکاری کرده بودند به مراجع قضائی معرفی و تعداد ۴هزار و ۴۲۰خودرو پلاک مخدوش نیز مبلغ ۶۳ هزار تومان جریمه شدند.

به گزارش ارک خبر، به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، حسین عبدی  با تاکید بر برخورد قانونی با رانندگانی که پلاک‌های خودرو را مخدوش یا دست کاری می‌کنند اظهار داشت: دستکاری در پلاک خودرو طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی جرم بوده و از آغاز اجرای طرح تاکنون تعداد ۲۶۳ راننده که پلاک‌های خود رو دستکاری کرده بودند به مراجع قضائی معرفی و تعداد ۴ هزار و ۴۲۰ خودرو پلاک مخدوش نیز مبلغ ۶۳ هزار تومان جریمه شدند.

وی با اعلام اینکه محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد همچنان به قوت خود باقی است، گفت: از زمان آغاز اجرای طرح تاکنون تعداد ۵۱ هزار و ۸۷۵ دستگاه خودرو به جهت عدم توجه به قوانین منع تردد شبانه مبلغ ۲۱۰ هزار تومان و تعداد ۸۴۸ دستگاه پلاک غیر بومی نیز مبلغ یک میلیون تومان در درون شهرها جریمه شده‌اند.

عبدی در خصوص ممانعت از ورود خودروهای غیر بومی گفت: با حضور ۶۵ تیم مأموران پلیس راه و انتظامی در ۱۵ نقطه ورودی استان، محورهای مواصلاتی و ممانعت از ورود مسافران به داخل شهرهای استان، از آغاز اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی تاکنون بیش از ۳۶ هزار و ۸۴۵ خودرو باز گردانده و ۱۰ هزار دستگاه خودرو نیز اعمال قانون و به ۳۵ هزار راننده نیز تذکر لسانی داده شده است.

وی افزود: رانندگانی که با پلاک غیربومی با بی‌توجهی به ممنوعیت‌های وضع شده به استان وارد می‌شوند بر اساس رنگ بندی‌های کرونایی در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا