باید مراقب سویه لامبدا باشیم/تشریح وضعیت کرونایی پایتخت

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، نسبت به مراقبت از ورود سویه لامبدا به کشور هشدار داد.

به گزارش ارک خبر،علیرضا زالی، در جلسه ستاد مدیریت مقابله با ویروس کرونا استان تهران، افزود: تعداد بیماران سرپایی در بیمارستان‌های تهران از اواخر هفته گذشته کاهش یافته که این موضوع می‌تواند نوید بخش کاهش تعداد بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از ابتلاء به ویروس کرونا باشد.

وی با بیان اینکه کل مراجعه به بیمارستان‌های تهران ۳.۲ دهم درصد و مراجعان سرپایی ۲.۷ دهم درصد کاهش یافته است، ادامه داد: مجموعه بیمارانی که اکنون در تهران بستری هستند به ۹ هزار ۷۷۲ بیمار رسیده که این عدد با تأخیر تغییر می‌کند.

زالی با بیان اینکه بیماران مبتلا به سویه دلتا ۲.۵ روز به طور متوسط دیرتر ترخیص می‌شوند، گفت: حضور این بیماران در مراکز درمانی، طولانی‌تر است، تعداد بیماران بخش مراقبت‌های ویژه در پنج روز گذشته به عدد ۲ هزار و ۴۰۰ مورد رسیده و خوشبختانه این تعداد افزایش نیافته است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اذعان داشت: سوش دیگری از کرونا به نام لامبدا (Lambda) نیز برای نخستین بار در کشور پرو مشاهده شده و اکنون این سوش به ۵۲ کشور جهان انتقال یافته و ما باید بسیار مراقبت کنیم تا این سویه جدید وارد کشور ما نشود.

زالی با بیان اینکه سرایت پذیری سوش لامبدا نسبت به دلتا بیشتر و واکسن گریزی بیشتری دارد، افزود: ابتلای کودکان و نوجوانان به سویه لامبدا بیش از دیگر سوش‌های کرونا است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا