تندباد‌های لحظه‌ای و کاهش محسوس دما در راه آذربایجان شرقی

مدیریت بحران شهرداری تبریز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از امروز تا روز شنبه وضعیت جوی ناپایداری در استان آذربایجان شرقی حاکم خواهد بود که منجر به رگبار باران و وزش باد شدید و کاهش محسوس دما می‌شود.

به گزارش ارک خبر،بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی، وضعیت جوی استان از روز پنجشنبه ۱۱ شهریور تا روز شنبه ۱۳ شهریور ناپایدار خواهد بود.

بر این اساس مدیریت بحران شهرداری تبریز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

پیرو هشدار جوی سطح زرد اداره کل هواشناسی استان به اطلاع می‌رساند فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه تا روز شنبه موجب رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و کاهش محسوس دما خواهد گردید.

طبق اعلام مدیریت بحران شهرداری تبریز احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال خسارت در اثر وزش باد شدید، رخداد تندباد‌های لحظه ای، پرتاب اشیا و سقوط تابلو‌های تبلیغاتی پیش بینی می‌شود.

بنابراین لازم است شهروندان از سفر‌های غیرضروری اجتناب نموده و ضمن توجه به توصیه‌های زیر اقدامات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی را به عمل آورند:

اجتناب از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها

عدم صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی

دوری از درختان پوسیده، کهنسال و کم دوام

دوری از ساختمان‌های نیمه کاره و در حالِ ساخت

دوری از اشیای قابل پرتاب و سُست؛ نظیر آنتن، جداول و آجر‌هایی که برای محکم کردن منصوبات پشت بام‌ها استفاده می‌شود، کولر‌ها و …

دوری از دکل ها، آنتن‌های فرستنده ها، تاسیسات انتقال نیرو، بنرها، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و …

پارک نکردن خودرو‌ها در مکان‌هایی که احتمال سقوط یا ریزش برخی اجسام، دیوار سُست و … وجود دارد (به ویژه مکان‌هایی که در موارد بالا ذکر شد).

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا