واکسیناسیون کرونایی در آذربایجان شرقی سرعت گرفته است

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که واکسیناسیون کرونایی در آذربایجان شرقی از روز گذشته سرعت گرفته است، گفت: اکنون هیچ نگرانی از بابت حجم واکسن نداریم.

به گزارش ارک خبر،دکتر سیمین خیاط زاده سه شنبه شب، ۱۶ شهریورماه، در گفت‌وگوی خبری، با بیان این‌که واکسیناسیون کرونایی استان با رسیدن محموله‌های جدید تداوم خواهد داشت، اظهار کرد: گروه سنی متولد سال ۱۳۵۷ و به پایین (۴۳ سال و بالا) در تمامی شهرهای استان و گروه سنی متولد سال ۱۳۶۵ و به پایین (۳۵ سال و به بالا)در روستاهای استان می‌توانند برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: واکسن کرونای موجود برای تزریق نوبت اول در استان شامل واکسن برکت و سینوفارم بوده و حتی واکسن سینوفارم در حجم بالایی برای تزریق به تمامی هم استانی‌های عزیز موجود است.

وی با اشاره به مشکل تزریق نوبت دوم واکسن اسپوتنیک در استان، ادامه داد: بر اساس اعلام کمیته علمی کشوری، واکسن استروزنکا به عنوان جایگزین نوبت دوم واکسن اسپوتنیک می‌تواند تزریق شود.

خیاط زاده گفت: در این راستا افرادی که قبلا نوبت اول استروزنکا و اسپوتنیک دریافت کرده و اکنون زمان تزریق نوبت دوم آن‌ها فرا رسیده می‌توانند جهت دریافت واکسن نوبت دوم خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند که البته واکسن تزریقی برای هر دوی این گروه‌ها یک دز واکسن استروزنکا است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا