سه هزار نفر در مراکز سیار اورژانس تبریز واکسینه شدند

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به استقبال گسترده مردم از استقرار مراکز سیار این نهاد برای واکسیناسیون اعلام کرد: تاکنون بیش از سه هزار نفر در این مراکز مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش ارک خبر،فرزاد رحمانی طی گفت و گویی افزود: فعالیت مراکز سیار واکسیناسون اورژانس در تبریز در میادین اصلی این کلان شهر از بیست و ششم شهریور ماه امسال ، آغاز شده و شهروندان استقبال خوبی از آنها داشته اند.

وی همچنین علت تزریق واکسن سرپایی کرونا در یکی از پیاده روهای تبریز را تشریح کرد و افزود: در لحظات اولیه راه اندازی مرکز واکسیناسیون سیار و ازدحام مراجعه کنندگان، چند نفر با عجله و اصرار درخواست تزریق سرپایی واکسن کردند که این کار پیش از آماده سازی محل انجام شد.

وی اضافه کرد: پس از چند دقیقه با استقرار کامل عوامل و میز و صندلی و اتوبوس، بقیه افراد در حالت نشسته واکسینه شدند و تنها در دقایق اولیه تزریق سرپایی صورت گرفت.

رئیس مرکز اورژانس آذربایجان شرقی یادآوری کرد: پیش از این قرار بود به مناسبت فرا رسیدن ۲۶ شهریورماه، روز اورژانس و فوریت‌های پزشکی، تزریق واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون سیار یک روزه مستقر در میادین اصلی تبریز، توسط عوامل اورژانس انجام گیرد، اما با توجه به استقبال شهروندان عزیز، این روند تا به امروز ادامه یافته است.

وی افزود: از ساعت هشت صبح تا هشت شب مراکز واکسیناسیون سیار در میادین یکه دکان، آبرسان، عینالی و میدان ساعت تبریز، شهروندان را مقابل کرونا واکسینه می کنند.

وی اظهار کرد: این اقدام در جهت کمک به تسریع در تکمیل واکسیناسیون کرونایی شهروندان و بهبود وضعیت کرونایی استان انجام می‌گیرد.

واکسیناسیون علیه کرونا در آذربایجان شرقی  در روزهای اخیر سرعت گرفته، به گونه ای که بنا بر اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکنون بیش از ۶۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ استان در برابر کرونا واکسینه شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا