دشمن به دلیل حضور مردم در کنار نیروهای مسلح به هیچکدام از اهداف خود در جنگ نرسید

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: به لطف خداوند و همراهی مردم با سپاه، ارتش، بسیج و جهاد سازندگی، دشمن نتوانست به اهداف خود برسد در حالیکه حتی اسامی شهرها و استانها را نیز تغییر داده و به فکر انتخاب استاندار نیز بودند.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز شنبه، سوم مهر ماه، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور خانواده‌ی معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، اساتید و دانشجویان در دانشگاه پیام نور تبریز برگزار شد، در تشریح چرایی ضرورت گرامیداشت دوران دفاع مقدس و فرهنگ شهادت اظهار کرد: عزت و شرافت کشور در سایه‌ی رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به‌دست آمده است و باید در پاسخ کسانی که می‌گویند «مگر شما در جنگ پیروز شده‌اید که هفته دفاع مقدس را گرامی می‌دارید» بگوییم ما شروع کننده‌ی جنگ نبودیم بلکه دشمن را از خاک میهن اسلامی بیرون راندیم.

وی ادامه داد: دشمنان در جنگ تحمیلی سه هدف اصلی را دنبال می‌کردند و خواهان براندازی نظام، تجزیه‌ی خاک میهن و تسلط بر نفت منطقه بودند که به هیچکدام از این اهداف دست نیافتند و بعد از اینکه از آغازین روزهای انقلاب اسلامی با ترور، انفجار و تخریب نتوانستند کاری را از پیش ببرند، در نهایت متوسل به اقدام نظامی شدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، آلمان، شوروی، فرانسه و اعراب منطقه صدام را در جنگ علیه ایران اسلامی پشتیبانی می‌کردند، افزود: صدام در لحظات ابتدایی حمله به خاک ایران اسلامی گفته بود که بعد از چند روز تهران را نیز تصرف خواهد کرد اما به لطف خداوند و همراهی مردم با سپاه، ارتش، بسیج و جهاد سازندگی، دشمن نتوانست به اهداف خود برسد در حالیکه حتی اسامی شهرها و استانها را نیز تغییر داده و به فکر انتخاب استاندار نیز بودند.

امام جمعه متذکر شد: اکنون کسانی که آغازکنندگان جنگ تحمیلی بودند، در کجا هستند؟ صدام حسین بعد از آن‌همه ظلم و جنایت با چه وضعی دستگیر شد؟ همه‌ی این وقایع ثابت می‌کند که باید به وعده‌ی پیروزی خداوند ایمان داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه همواره باید به یاد شهدا، جانبازان، خانواده شهدا و ایثارگران بود، گفت: هرگز نباید رشادت‌های رزمندگان اسلام و جانبازان را فراموش کنیم اکنون در بین ما جانبازی حضور دارد که دو دست و دو چشم خود را در راه اسلام فدا کرده است اما همچنان با روحیه‌ی قوی و با نشاط در صحنه حضور دارد و امیدوارم کسانی که برای رسیدن به یک پست و سمت به صدها نفر متوسل می‌شوند، با دیدن این جانبازان از کار خود خجالت بکشند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از تعدادی خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس تجلیل و همچنین با حضور فرمانده سپاه عاشورا و حجت الاسلام و المسلمین میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، دفاتر ۱۰ گانه بسیج اساتید دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی در شهرستان‌ها به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا