سرآشپز

نام غذا: فلن میوه

مواد لازم: موز ۱ عدد، توت فرنگی ۲۵۰ گرم، پنیر خامه ای ۹۰ گرم، سس مایونز ۸۰ گرم، لیموناد ۵۵ میلی لیتر، آب جوش ۹۰۰ میلی لیتر، پودر ژله لیمو ترش ۲۰۰ گرم، پودر ژله آلوورا ۱۰۰ گرم

طرز تهیه: ابتدا پودر ژله لیمو ترش را در ۶۰۰ میلی لیتر آب جوش حل کرده و یک پیمانه از آن را در یخچال قرار می دهیم. بعد از ۱ ساعت که بست از یخچال بیرون آورده و مکعبی خرد می کنیم. پنیر خامه ای و سس مایونز، لیموناد یخ زده و باقی مایع ژله را در مخلوط کن ریخته و کاملا مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس در ظرف ریخته و ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا نیم بند شد. پس از آن ژله های مکعبی را به آن اضافه می کنیم. کف قالب کمری را با کیسه نایلونی پوشانده و مخلوط مواد را می ریزیم. قالب را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کاملا ببندد.
پودر ژله آلوورا را در باقی آب جوش حل کرده و کنار می گذاریم. موز را حلقه حلقه کرده و توت فرنگی ها را ورقه ورقه می کنیم. سپس میوه ها را روی ژله لیمو ترش چیده و ژله آلوورا را روی آنها می ریزیم. قالب را دوباره به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کاملا ببندد. فلن را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار می دهیم.

الناز اشراقی

 

دکمه بازگشت به بالا