اخبار از نگاه دیگر * نوشته محمد اشراقی

*مدیرمسئول – محمّد اشراقی

۱- ایسنا- آذربایجان شرقی مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از وضعیت آبی نامساعد تالاب بین المللی قوری‌گول خبر داد.حسن عباس نژاد با اعلام این خبر، گفت: تالاب بین المللی  قوری گول امسال با توجه به کاهش میزان بارندگی و وقوع شرایط خشکسالی در منطقه و همچنین شرایط نابسامان کانال آبرسانی آن نسبت به سال های گذشته وضعیت مساعدی بلحاظ آبگیری و تامین حقابه نداشته است.

نگاه دیگر: برای جلوگیری از کاهش بارندگی، کاری نمی توان کرد، ولی ساماندهی کانال های آبرسانی که مقدور میباشد. لذا امید است مسئولین امر تا دیر نشده برای جلوگیری از خشک شدن قوری گؤل بموقع چاره اندیشی نمایند.

۲-ایسنا- آذربایجان شرقی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز از پلمب ۵ واحد متخلف و آلاینده زیست محیطی در شهرک چرمشهر تبریز خبر داد.

*نگاه دیگر: تنها پلمپ شدن واحدها نباید کافی باشد. باور این است که خسارات تخریب زیست محیطی هم باید از متخلفین اخذ گردد. علاوه بر آن بهتراست در مورد شناسائی صنایع آلوده اقدامات پیشگیرانه انجام گردد و به مؤسسات مشکوک به آلوده کنندگی، تسهیلات مناسب برای اصلاح صنایع آلوده اعطا شود.

۳- به گزارش ایسنا، مجلس شورای اسلامی ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۰ اصلاحیه طرح واردات خودرو را تصویب و آن را برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارائه کرد. طبق این مصوبه مجلس، هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه، خودروی خارجی به کشور وارد
کند.

*نگاه دیگر: بنظر می رسد اگر  مجاز شدن واردات خودرو فقط برای  ایجاد رقابت در مورد بهبود کم و کیف و کاهش قیمت خودروها باشد، مفید خواهد بود. درغیر اینصورت بنفع واسطه و بضرر مصرف کنندگان می باشد.

۴- نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو به اظهارات سخیف نماینده رژیم صهیونیستی، در چهل و هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پاسخ
داد.
*نگاه دیگر: رژیم صهیونیستی در کنار اقدامات تخریبی و ترور علیه ایران گویا با تبلیغ و سیاست هم هجوم می آورد. بنظر می رسد ایران هم باید به عمل متقابل تبلیغی و سیاسی  مبادرت کند و در مجامع  و محافل بین المللی فعالتر باشد.

۵- خاتمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه چیزی به عنوان معاینه چشمی کرونا وجود ندارد تاکید کرد: باید از تمام زائرین اربعین حسینی (ع) تست PCR دریافت شود.

*نگاه دیگر: امید است مسئولین ذیربط سعی کنند، بازگشت مسافرین مراسم اربعین از عراق به ضرر عامه مردم منتهی نشود.

۶- طبق اعلام بانک مرکزی، در شهریور ماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران ۳۱ میلیون و ۷۰۳ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲.۴ و ۳۰.۵ درصد افزایش یافته است.

*نگاه دیگر: باور این است که اقدامات اقتصادی دولت سیزدهم برای کنترل قیمت های ارز، طلا و مسکن و بورس مهم و حیاتی است. تا وضعیت
نا مطمئن و غیر متعادل بازار در این موارد عادی نشود، مشکلات کشور حل نخواهد شد.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا