اخبار از نگاه دیگر*نوشته محمد اشراقی

*مدیرمسئول – محمّد اشراقی

۱- ایسنا- آذربایجان شرقی شهردار تبریز، شهروندمحوری را مهم‌ترین شاخصه مدیریت شهری دانست و گفت: باید نخستین قدم‌ها در راستای شفاف‌سازی و ایجاد شهرداری شیشه‌ای برداریم تا اعتماد و پشتیبانی شهروندان نسبت به عملکرد، طرح‌ها و برنامه‌های شهری جلب شود.

*نگاه دیگر: شفاف سازی شعار شهردار پیشین هم بوده و بنا به اظهار ایشان تاحدودی موفق بوده است. بررسی توفیق واقعی اینگونه طرح ها نیازمند شواهد و مستندات می باشد. یکی از این شواهد موفقیت شفاف سازیها را می توان در اصلاح روشهای جاری و رضایتمندی مراجعین  دید.

۲-رئیس قوه قضاییه گفت: هر میزان که لازم باشد به وزیر محترم دادگستری کمک می‌کنم تا کنترل بازار هماهنگ با دولت پیگیری شود

*نگاه دیگر: نتیجه کارهای مربوط به کنترل بازار را می توان در فضای کسب وکار  و حداقل ثبات قیمت ها در بازار دید. این موضوع مهم و حیاتی است و نیازمند صراحت و سرعت عمل زیاد می باشد. بازار عاری از ثبات قیمت بحران ساز و مخرب معیشت مردم است.

۳- ایسنا: نقل از خبرگزاری ارمنستان نیوز، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان درباره روابط کشورش با ایران گفت: تازگی ندارد که برخی محافل بتوانند هر از گاهی محتوایی درباره دست داشتن ارمنستان در برخی توطئه‌ها علیه ایران منتشر کنند.

*نگاه دیگر: نخست وزیر ارمنستان فرصت برای حسن  استفاده از  اختلافات  موجود بین ایران و آذربایجان را مغتنم شمرده و فعالتر شده است.

۴- ایسنا- واردات سرم جهت تامین نیاز داخل از اواسط مرداد ماه سال جاری شروع شد اما مدتی نگذشته بود که اعلام شد حدود ۵۰۰ تن سرم داخل گمرک دپو شده که ۲۵۰ تن آن مربوط به پنج سال پیش است که اغلب تاریخ آن گذشته اما ۲۸۰ تن آن از حدود یک سال اخیر وارد شده است.

*نگاه دیگر: اینگونه اشکالات نشانگر نبود سیستم های بین سازمانی در دولت و سردرگمی نهادها و مسئولین بهداشت می باشد. وضعیت نا مطلوب فوق تا رفع نقیصه های یاد شده، مشکل ساز و خسارت بار خواهد بود. لذا  حل مشکلات یاد شده نیازمند رسیدگی و اصلاح فوری را دارد.

۵- ایرنا – شماری از مردم افغانستان نسبت به  بازگشت موج جدید ترور ،آدم ربایی و انفجار در نقاط مختلف این  کشور بویژه در استان های ننگرهار،کابل و جوزجان که براساس  گزارش منابع خبری در شبانه روز  گذشته باعث جان باختن ۹ نفر و زخمی شدن تعدادی شد، ابراز نگرانی کردند.

*نگاه دیگر: وضعیت فعلی افغانستان نتیجه نادرست بودن شیوه های مدیریت پیشین و حامیان خارجی آن و اوضاع فرهنگی و مواضع مردم، و سیاستمداران این کشور می باشد. برای اصلاح امور افغانستان تشکیل فوری دولت فراگیر واقعی، اصلاح فرهنگ و
آگاه سازی ملی لازم است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا