کدام دانشجویان ۱۵ آبان مجاز به ورود به دانشگاه نیستند

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به نحوه آموزش دانشجویان از ۱۵ آبان و شرط حضور دانشجویان، آخرین وضعیت واکسیناسیون در این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش ارک خبر،سعید حبیبا  ، درباره حضوری شدن آموزش از آبان ماه توضیح داد و گفت: پیش شرط ورود دانشجویان به دانشگاه تهران و خوابگاه‌ها، تزریق دو دوز واکسن است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه بسیاری از دانشجویان در اواخر شهریور واکسن تزریق کرده اند، اظهار داشت: با احتساب بازه زمانی ۳ ماهه، دوز دوم واکسن این دانشجویان در آذرماه باید تزریق شود.

وی ادامه داد: با توجه به اظهارات وزیر علوم، نقطه عطف آموزش حضوری در دانشگاه تهران آبان ماه است اما در حال بررسی هستیم که ببینیم چه تعداد از دانشجویان دو دز واکسن را دریافت کرده اند.

حبیبا با بیان این مطلب که بسیاری از دانشجویان دانشگاه تهران به خاطر نوع واکسن آسترازنکا که تزریق کرده اند، گفت: بنابراین با توجه به این موضوع، نمی‌توانیم پذیرای این دسته از دانشجویان در دانشگاه و در خوابگاه‌ها که به صورت اشتراکی هستند و خطر ابتلاء در این محیط افزایش می‌یابد، باشیم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران تصریح کرد: متأسفانه یکی از معماهای ما در حال حاضر همین است که نمی‌دانیم چه تعداد از دانشجویان دانشگاه تهران، واکسن آسترازنکا زده اند چرا که دانشجویان ساکن در شهرستان‌ها در شهرهای خودشان واکسن تزریق کرده اند؛ در همین راستا در حال نامه نگاری با ستاد کرونا هستیم که آمار این دانشجویان را از آن‌ها استخراج کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر در ورود این دسته از دانشجویان سخت گیری نکنیم ولی حتماً در اسکان آنها در خوابگاه‌ها سخت گیری خواهیم داشت. در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه ساکن هستند ولی مدیریت ۱۰-۱۲ هزار دانشجو در خوابگاه بسیار سخت‌تر است و پروتکل‌ها باید سخت گیرانه تر رعایت شود.

حبیبا افزود: در حال حاضر در هر اتاق خوابگاهی یک یا دو نفر ساکن هستند و حتی اگر آموزش دانشجویان حضوری شود، براساس پروتکل‌های ابلاغی در هر اتاق حداکثر ۴ نفر بیشتر نباید ساکن باشند؛ این در حالی است که پیش از این در هر اتاق ۵ یا ۶ نفر هم حضور داشته اند.

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه تهران حدود ۱۰ هزار نفر از دانشجویان دز اول و دوم خود را در دانشگاه تزریق کرده اند و حدود ۱۱ هزار نفر از اساتید، کارکنان و خانواده‌هایشان در دانشگاه تهران واکسینه شده اند.

وی افزود: در حال حاضر تزریق دوم (واکسن سینوفارم) در دانشگاه تهران در حال انجام است و فکر می‌کنیم تا چند روز آینده تمام کسانی که دوز اول را در دانشگاه تزریق کرده اند، دوز دوم خود را دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا