یادداشت های روز* نوشته محمد اشراقی

*مدیرمسئول – محمّد اشراقی

*همسانسازی حقوق بازنشستگان

گویا طرحی در مورد همسانسازی حقوق بازنشستگان با شاغلین مطرح است. این طرح برای تصویب نیازمند تامین بودجه می باشد. می توان گفت که تصویب این طرح جزو  اقدامات فقر زدائی و پیشگیری از قرارگرفتن انبوه بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری، در ردیف  فقرا بشمار خواهد رفت.

*بورس

از امروز بطور موقت بورس تعلیق شد. گویا هدف  بررسی صحت و سقم اطلاعات منتشره از سوی سازمان ذیربط می باشد. درمورد بورس باید گفت که نوعی بازار بشمار می رود. کالای آن هم سهام کارخانجات و مؤسسات صنعتی و تجاری است که قانونا در بورس پذیرفته شده اند. اگر موجودیت این بازار اقتصادی با اصول و قواعد مربوطه ایجاد شود و فعالیت نماید، معاملات بورسی حالت عادی و طبیعی و سود وزیان معاملات به نتیجه انتخاب معامله گران بستگی خواهد داشت. ولی در ایران ، بسیاری از مؤسسات پذرفته شده در بورس فعالیت طبیعی سود آوری ندارند و با ترفندهائی سودآور نشان داده می شوند. بنابراین در بازار سهام عده کمی از مؤسسات خرید وفروش می شوند و  عده ای که دارای سهام مؤسسات، غیر سود آور دارند، همیشه مغبونان  و ناراضیان بازار بورس، می باشند.

*برجام

اجرای برجام مانع دستیابی ایران به بمب اتمی می شود. درمقابل این محدودیت ایران از بخشی تحریم های امربکا رها و در تجارت جهانی آزادتر می گردد. ضمنا آمریکا و کشور های غربی همراه از واهمه دسترسی ایران به صنعت تولید بمب اتمی خاطر جمع می شوند. غرب و آمریکا خواهان احیا برجام هستند. دولت ایران نیز برای حل مشکلات تحربم علاقمند حل این معضل می باشند. گویا طرفین برای احیا برجام کمی جسارت و صداقت لازم دارند تا اوضاع  قابل کنترل است، تا مشکل را حل نماید و مردم را از تحریم رهائی بخشند.

*آثار باستانی نوساز

از مؤمنی پرسیدن در شهر شما اثر باستانی وجود دارد؟ طرف با سادگی گفت نداربم ولی داربم می سازیم. در ایران علاقمندان به بزرگنمائی تمدن های خیالی هخامنشیان و ساسانیان، هرچه از زیر زمین در می اید و از روی زمین پیدا می شود، باین دو نام نسبت می دهند. در حقیقت برای افزایش اقتدار آینده  ایده و آرمان خود  به شیوه عوام فریبانه تاریخ سازی مشغول می باشند. این تاریخ سازی ها در پایان هر گزارش مربوط به کشف واقعی یا دروغین  آثار باستانی با تحریف های آشکار دیده می شود. البته این روش سالها ست که دستمایه یهودیان صهیونیست، نیز می باشد. گویا صهیونیست ها هم مدتهاست  برای اثبات اقتدار فرهنگ وتمدن یهودیت به ساخت انواع آثار بشکل و شمایل باستانی،اقدام می کنند ودر مواضع منسب با دوره های قدیمی قرار می دهند، و در زمانهای لازم, بوسیله عوامل ذیربط کشف و معرفی می نمایند. این نوع ترفند ها و اقدامات نوعی دزدی  و دروغ فرهنگی محسوب می شوند، که باید متوقف گردند،  افشاگری شوند و عاملین مربوطه، از طرق قانونی محاکمه و مورد مجازات قرارگیرند.

*ثروت مقامات

اگر مقامی از طریق حقوق دریافتی ثروتی بدست آورد و تکثیر کرد، کار قانونی کرده است. ولی اگر با استفاده از مقام و اختیارات آشکار وپنهان مقام و اطلاعات خود سؤ استفاده نمود و به  پول و پله ای دست یافت، از نظرعرف، شرع و قانون، به امور خلاف قانون مبادرت کرده و باید در مقابل قانون پاسخگو باشد. دقت در این موارد ضروری و مفید می باشد. رسیدگی باینگونه موارد بخشی از شفاف سازی امور و سالم سازی جامعه محسوب می شود، لازم الاجرا است

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا