ثبت نام بیش از 17 هزار نفر در سایت “همسان گزینی” طی 3 ماه

خبرگزاری ارک – مدیر طرح ملی همسان گزینی گفت: هدف اصلی ما از اجرای این طرح ملی، رسیدن به ازدواج پایدار و موفق است و قطعا اطلاعات متقاضیان حفظ شده و بر صلاحیت معرفین نیز نظارت می‌شود.

حسینی امروز یکشنبه در نشست خبری هدف اصلی در این طرح را بالا بردن آمار ازدواج ندانست و گفت: بلکه هدف اصلی رسیدن به ازدواج پایدار و موفق است که این مهم با غربالگری و پیگیری اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه درباره طرح ملی “همسان گزینی” که از 25 خرداد ماه امسال از طریق سامانه‌ رونمایی شده است، افزود:‌ این طرح به شکل خوبی در رسانه‌ها منعکس و با استقبال خانواده و جوانان رو برو شد؛ بطوریکه آمار ثبت نام متقاضیان در این سایت افزایش پیدا کرد و واسطه‌های ازدواج بیشتر مراجعه کردند.

حسینی اظهار کرد: متأسفانه با ایجاد موج رسانه‌ای از نام طرح در وبلاگ‌ها، سایت‌ها و حتی تبلیغات محیطی استفاده شد که این یکی از ایرادات وارده به طرح است که باید در این باره بیشتر دقت می‌کردیم. برای اینکه طرح در مسیر درست باشد.

مدیر طرح ملی همسان گزینی از مردم خواست در موتورهای جستجو از واژه همسان گزینی تبیان و در دامنه‌ها از hamsan.tebyan.net استفاده کنند و گفت: برخی افراد اشتباها به سایت‌های دیگری مراجعه کرده و حتی هزینه‌های گزافی پرداخت کرده بودند در حالی که خدمات ثبت نامی طرح ملی “همسان گزینی” رایگان است.

حسینی با اشاره به اینکه پس از رونمایی طرح مجموعه‌های دیگری اعلام وجود کرده‌اند، تاکید کرد: با توجه به گستردگی امر ازدواج ما تنها مجموعه در ایران نیستیم که این مسئله را دنبال می‌کند و همه مجموعه‌ها می‌توانند در این باره به فعالیت بپردازند و ما با هر مجموعه مجوز دار و صلاحیت دار همکاری می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل موجود بی اعتمادی به این طرح بود در حالی که طرح همسان گزینی با دیگر طرح‌های ازدواج متفاوت است و آسیب سایت‌های دیگر را ندارد. در این مجموعه دختر و پسر مستقیم با هم در ارتباط نیستند و فعالیت مناسبی در خصوص حفظ اطلاعات صورت گرفته است و این اعتماد با انعکاس رسانه‌ها برای شفاف سازی طرح، توضیح شیوه‌های کار و توضیح تفاوت‌های فعالیت موسسه تبیان با سایر مجموعه‌ها، به وجود می‌آید.

حسینی ادامه داد: نقطه قوت موسسه تبیان شبکه معرفین این طرح است. تمام کسانی که توانایی لازم را در خود برای معرفی افراد می‌بینند، می‌توانند از طریق سایت همسان گزینی در قسمت ثبت نام واسطین ازدواج به ما مراجعه کنند تا به اهداف طرح بیشتر نزدیک شویم.

مدیر طرح همسان گزینی همچنین بیان کرد: چهار شبکه معرفین، مشاورین، راستی آزمایان و امنا هسته‌های طرح هستند که به ترتیب وظیفه معرفی افراد هم‌کفو، ارائه آموزش‌ها، مشخص کردن صحت ادعاهای افراد و نظارت بر طرح را برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه برای ثبت نام در این سایت متقاضیان از شهرستان‌ها نیز ثبت‌نام کرده بودند، ادامه داد: این طرح ملی هفته گذشته در استان اصفهان کلید خورد و ثبت نام‌ها آغاز شد و تا یک الی دو ماه آینده شاهد اجرای آن در مشهد نیز خواهیم بود و پس از آن در سایر شهرستان‌ها به شکل بومی اجرا می‌شود.

حسینی با بیان اینکه از اجرای طرح اهداف متفاوتی از جمله وساطت در امر ازدواج و معرفی علمی و آگاهانه افراد دنبال می‌شود، ادامه داد: معرفی وظیفه ماست و انتخاب با طرفین است.

وی افزود:‌ در حال حاضر 17 هزار و 500 نفر در سایت ملی همسان گزینی ثبت نام کرده‌اند و 92 درصد آنها افرادی هستند که سابقه ازدواج ندارند، تصریح کرد: در این بین 4500 معرفی صورت گرفته است؛ این در حالی است که قصد داریم شبکه معرفین را گسترش دهیم تا به نتایج بیشتری دست یابیم.

حسینی همچنین به انجام تست ‌های زناشویی پس از 6 ماه برای افرادی که تقاضایشان منجر به ازدواج شده اشاره و بیان کرد: از میان ثبت نام متقاضیان از ابتدای شروع به کار سایت، 140 ازدواج صورت گرفته است که مدت زمان برخی از ازدواج‌ها هنوز به شش ماه برای انجام تست رضایت زناشویی نرسیده‌ است؛ اما در مورد افرادی که شش ماه از ازدواج آنها گذشته است پس از تست رضایت زناشویی مشخص شد که مشکلی ندارند.

وی در پایان با بیان اینکه بیشتر مراجعین دارای تحصیلات دانشگاهی و به ترتیب از دهه 60، 50 و ماقبل آن و سپس هفتاد می‌باشند، گفت: ترکیب جنسیتی در دهه 60 مناسب است؛ اما در میان هفتادی‌ها تعداد آقایان بیشتر و در بین دهه 50 و ماقبل آن نیز متقاضیان خانم بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد رضا کمن دبیرکارگروه پیش نویس سند ملی مشاوره ازدواج هم در این جلسه اظهار کرد:‌ در وهله اول پس از ثبت نام، افراد از لحاظ 20 ملاک شخصیتی به صورت تخصصی چک می‌شوند و این کار به وسیله آزمون‌های روانسنجی اتفاق می‌افتد و پس از آن با برگزاری سه الی چهار آزمون قبل از معرفی، ویژگی‌های شخصیتی افراد به خوبی مشخص می‌شود و پس از آن مشاوره حضوری دختر و پسر با همراهی خانواده‌هایشان صورت می‌گیرد.

وی اد امه داد: این طرح فقط مختص افرادی که به دنبال فرد مناسب برای ازدواج هستند نیست و حتی افرادی که فرد مورد نظرخود را پیدا کرده‌اند نیز می‌توانند برای ادامه مراحل آشنایی به موسسه فرهنگی تبیان مراجعه کنند.

دبیرکارگروه پیش نویس سند ملی مشاوره ازدواج افزود: از شروع آشنایی تا لحظه تصمیم مشاور در کنار جوانان و خانواده‌ها خواهد بود و نتایج مشاوره‌ها در پرونده ثبت می‌شود.

کمن همچنین گفت:‌ از ابتدای آشنایی تا زمان ازدواج و پس از آن، زوجین “به مدت چهار سال که در واقع بیشترین خطر در این مدت ازدواج‌ها را تهدید می‌کند” 12 پکیج در اختیارشان قرار می‌گیرد که مراحل مختلف را به آنان آموزش می‌دهد.

وی با برشمردن عوامل طلاق خاطر نشان کرد:‌ اگر این عوامل پوشش داده شود طلاق‌ها کاهش پیدا می‌کند. ضمن اینکه درباره کاهش هزینه مشاوره‌ها هم در حال تصمیم گیری هستیم.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا