رشد مهاجرت معکوس در روستاهای شهرستان ملکان

ملکان- فرماندار ملکان از رشد مهاجرت معکوس در این شهرستان خبر داد و گفت: باید زیرساخت‌های لازم در منطقه و روستاهای این شهرستان تکمیل شود.

به گزارش ارک خبر،به نقل از فرمانداری ملکان، نقی محمدی در جلسه بررسی مشکلات منابع آبی شهرستان که با حضور مدیران کل آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و مدیرعامل بانک کشاورزی آذربایجان‌شرقی در دفتر فرماندار ملکان تشکیل شد، بر برنامه‌ریزی برای تخصیص کامل حق‌آبه باغات این شهرستان تاکید کرد.

وی با اشاره به مهاجرت معکوس در شهرستان خاطر نشان کرد: اگر حق‌آبه شهرستان ملکان در سال‌های زراعی آینده نیز به همین منوال باشد، زحمت‌های چندین ساله به هدر خواهد رفت و بعضی از روستاییان دست به مهاجرت خواهند زد.

وی افزود: به خاطر تخصیص نیافتن حق‌آبه باغات ملکان در سال زراعی جاری، متأسفانه برخی از باغات این شهرستان خشک شده است.

فرماندار ملکان همچنین از تأمین نشدن آب مجتمع شهید دهقان‌نژاد نیز انتقاد کرد و افزود: باید فکری اساسی برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از این مجتمع اندیشیده شود.

وی با اشاره به تنش آبی گذشته و خشک شدن برخی باغات از بانک کشاورزی نیز خواست نسبت به ارائه تسهیلات جدید از جمله تمدید و پرداخت وام‌های کشاورزی اقدام کند.

محمدی همچنین بر تغییر الگوی آبیاری از سنتی به قطره‌ای با توجه به کمبود آب کشاورزی در منطقه تاکید کرد و از سازمان جهاد کشاورزی استان خواست با آگاه‌سازی کشاورزان نسبت به مزیت آبیاری قطره‌ای و همچنین پرداخت تسهیلات، در این راستا گام‌های موثرتری بردارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا