ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات، از اولویت‌های اصلی است

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات، یکی از اولویت‌های اصلی استان است، افزود: برای تحقق این موضوع نیازمند اراده جدی، فرهنگ‌سازی و قانون‌مداری هستیم.

به گزارش ارک خبر،عابدین خرّم در جلسه کمیسیون ایمنی حمل‌ونقل استان، اظهار کرد: در زمینه تصادفات و ایمنی جاده‌ها وضعیت نسبتاً نامناسبی داریم که بخشی از این مشکل به دلیل وضعیت جاده‌ها و بخشی به دلیل فرهنگ رانندگی است.

وی با تأکید بر اینکه تأمین امنیت جانی مردم باید اولویت همه باشد، افزود: یک حرکت جمعی و اساسی برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن در استان لازم است.

استاندار آذربایجان شرقی، هدررفت زمان و استهلاک امکانات را از دیگر آسیب‌های نامناسب بودن زیرساخت‌های جاده‌ای عنوان کرد و گفت: برای تأمین ایمنی حمل‌ونقل نیازمند اراده همگانی هستیم و در کنار آن فرهنگ‌سازی و قانون‌مداری در حوزه فرهنگ ترافیکی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

خرّم با اشاره به ترافیک سنگین در مسیر تبریز- آذرشهر به دلیل وجود شهرک‌ها و نواحی صنعتی متعدد، استفاده از سیستم حمل‌ونقل ریلی را در این مسیر راهگشا دانست و بر فعال‌سازی مسیر ریلی تبریز- شهرک صنعتی شهید سلیمی با همکاری راه‌آهن و صاحبان صنایع تأکید کرد.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا موانع این امر برطرف شده و درخصوص استفاده از این امکان نیز فرهنگ‌سازی شود تا شاهد کاهش ترافیک و همچنین تلفات و خسارات ناشی از تصادفات جاده‌ای باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به انجام روزانه ۳۵ هزار تردد در محور تبریز- آذرشهر، گفت: با توجه به ترافیک سنگین و حادثه‌خیز بودن این مسیر، استفاده از سیستم حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای ضروری است.

جواد رحمتی با بیان اینکه باید امکان استفاده کارگران واحدهای صنعتی واقع در مسیر تبریز- آذرشهر از قطار حومه‌ای فراهم شود، افزود: دستگاه‌های مسئول برای تسهیل تردد در این محور با استفاده از امکانات موجود اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه همچنین درخصوص رفع موانع احداث تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی شهید سلیمی بحث و تبادل نظر شد.

استاندار آذربایجان شرقی پس از این جلسه، از بخش‌های مختلف معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری بازدید و با کارکنان این معاونت دیدار و گفت‌وگو کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا