بازگشت « تله‌تئاتر » را به فال نیک می‌گیریم

خبرگزاری ارک – احمد آسوده – از قدیمی‌های حوزه تله‌تئاتر – از بازگشت این ساختار به قاب تلویزیون اظهار خوشحالی کرد و این اتفاق را به فال نیک گرفت.

وی خاطرنشان کرد: نبود تله‌تئاتر از نقصان‌های تلویزیون است که باید به آن توجه شود. خدا را شکر مدیر شبکه چهار سیما این کار را در دستور کارش قرار داده است و ما آن را به فال نیک می‌گیریم.

این برنامه‌ساز پیشکسوت در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا درباره‌ی تعطیلی طولانی مدت ساختار تله‌تئاتر در تلویزیون یادآور شد: سال 92 بود که بنده آخرین مجموعه تله‌تئاترم را در صداوسیما ضبط کرده بودم که شامل 9 تله‌تئاتر بود و یادم هست که به خواست آقای پورحسین – مدیر وقت شبکه آموزش – برای این شبکه تله‌تئاتر ساختم ولی از آن به بعد به علت تعطیلی این باکس به سمت تئاتر صحنه‌ای رفتم و به دلیل اینکه کار دیگری دوست نداشتم دیگر در سیما هیچگونه فعالیتی نداشتم.

او ادامه داد:‌ بعد از تعطیلی باکس تله‌تئاتر در تلویزیون، یک نمایش صحنه‌ای به نام «مرغ سحر» ساختم که در آن بازیگرانی چون هایده حائری و آنا نعمتی بازی داشتند که متأسفانه در آنجا هم با یکسری تنگ‌نظری‌هایی مواجه شدیم و نقدهایی به این نمایشنامه شد مبنی بر اینکه تلویزیونی‌ها به تئاتر آمده‌اند و صحبت‌هایی از این دست که خیلی جالب نبود و بعد از آن به عنوان مدرس تئاتر در دانشگاه مشغول به کار شدم. همچنین در طول این سال‌ها در کنار تدریس، یک الی دو نمایشنامه چاپ کردم.

وی اضافه کرد: فکر می‌کنم تقریبا 20 روز پیش بود که توانستم با آقای غلامی – مدیر شبکه چهار سیما – ملاقات داشته باشم و در این ملاقات از ایشان خواستم که اگر می‌تواند بخش تله تئاتر را در تلویزیون راه بیندازد که خوشبختانه دیدم اتفاقا طرحش همین است و به من پیشنهاد داد که چندین تله‌تئاتر برای شبکه چهار آماده کنم و من خیلی خوشحال شدم که این باکس دوباره به راه افتاد.

آسوده در پایان صحبت‌های خود یادآور شد:‌ پیش از اینکه شبکه چهار سیما به پخش تله‌تئاتر بپردازد، شبکه دو سیما این باکس را پخش می‌کرد و ما آن زمان با همکاری آقای آزادان این باکس را به راه انداختیم و با هر سختی‌ای که داشت جلو آمدیم. به نظرم نبود تله‌تئاتر طی این سال‌ها از نقصان‌های تلویزیون محسوب می‌شد که باید به آن توجه می‌شد. مخاطبان تئاتر مثل سایر مخاطبان خیلی سر و صدا و اعتراض نمی‌کنند و جماعتی هستند که خیلی دنبال این چیزها نیستند اما در هر صورت باز هم این باکس مخاطبان خودش را دارد. اکنون شبکه چهار سیما بعد از چند سال می‌خواهد با پخش تئاترهای قبلی این باکس را شروع کند تا بتواند تله‌تئاترهای جدیدی را نیز آماده پخش کند.

دکمه بازگشت به بالا