انتظار برای لحاظ کردن مسائل کودکان در برنامه پنج‌ساله توسعه

خبرگزاری ارک – یک نویسنده و فعال حیطه کودکان و نوجوانان با مثبت ارزیابی کردن تشکیل فراکسیون کودک و نوجوان در مجلس، از ارائه نشدن پیش‌گزارشی درباره‌ی عملکرد این فراکسیون اظهار ناخرسندی کرد.

حمیدرضا شاه‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،‌ گفت: تشکیل فراکسیون کودک و نوجوان در مجلس اتفاق خوب و خجسته‌ای است اما تا به امروز هیچ گزارشی از عملکرد این فراکسیون به گوش نرسیده است.

وی تأکید کرد: اگرچه جنس فعالیت قانون‌گذاری جنسی است که در کوتاه‌مدت نمی‌توان در مورد نتایج آن سروصدا کرد، در عین حال نمی‌شود از کارهایی که در حوزه کودکان و نوجوان بر زمین مانده نیز اظهار بی‌اطلاعی کرد. در هیچ کدام از برنامه‌های پنج ساله توسعه نامی از کودک و نوجوان نیست؛ امید است فراکسیون مذکور بتواند با جلب نظر تمامیت مجلس به اهمیت کودکان و ضرورت حضور نام آن‌ها در برنامه پنج ساله بعدی نقش موثری داشته باشد.

این نویسنده تصریح کرد: وضعیت بودجه نهادهای فرهنگی مرتب با کودکان به هیچ وجه مساعد نیست؛ در حالی که مجلس باید به این موضوع از دو منظر «فرهنگ» و «توجه به کودکان و نوجوانان» نگاه کند. از این مسائل که بگذریم، جای قوانین حمایتی از کودکان و نوجوانان همچنان خالی است.

شاه‌آبادی افزود: قوانینی که بتواند وضعیت کودکان بدسرپرست را روشن کند و برای کودکان بی‌سرپرست شرایط امنی را ایجاد کند یا با قدرت و جدیت سد راه موارد کود‌ک‌آزاری شود، همچنان خالیست. اگر فراکسیون کودک و نوجوان به شکل منظم ارتباطی با فعالان حوزه کودکان و نوجوانان برقرار کند می‌تواند به ظرفیت‌های بهتری با کسب حمایت‌های بیرونی در درون مجلس عمل کند و به تبع موفق‌تر خواهد بود.

این نویسنده گفت: اولین مسئله‌ای که باید در نظر داشت این است که هیچ فراکسیونی نمی‌تواند به تنهایی مثمر ثمر باشد. جلب حمایت‌های بیرونی می‌تواند با موفقیت در جلب و همراهی نظر اکثریت نمایندگان مجلس توأم شود.

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا