بیمارستان اهر فرسوده است/ پیگیری برای احداث بیمارستان جدید

اهر- نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بابیان این‌که فرسودگی بیمارستان اهر ایجاب می‌کند تا دولت بیمارستان دوم را در اهر احداث کند، گفت: این بیمارستان فرسوده است.

به گزارش ارک خبر،احمد محرم‌زاده شامگاه جمعه در بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان اهر و نشست مشترک با مدیران شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان باقرالعلوم اهر افزود: حقیقتاً کادر درمان بیمارستان باقرالعلوم اهر، پزشکان، پرستاران، بهورزان، مراقبین سلامت و سایر بخش‌های سیستم بهداشت و درمان از زمان شیوع ویروس کرونا لحظه‌ای از تلاش برای تأمین سلامتی مردم کوتاهی نکردند و معتقدم باید از تلاش و ایثارگری‌های کادر درمان قدردانی کنیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده برای تأمین نیازمندی و مطالبات مردم در حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌های اهر و هریس از هیچ تلاشی برای جذب خدمات دولتی و تجهیزات درمانی دریغ نکرده‌ام، چراکه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی جزو نیازهای اولیه مردم بوده که باید همواره تسهیل در خدمات‌رسانی در اولویت دولت باشد.

وی، مقابله با ویروس کرونا از طریق تأمین واکسن و تأمین معیشت مردم را دو خواسته اصلی مجلس شورای اسلامی از دولت سیزدهم عنوان کرد و یادآور شد: مشکلات معیشتی و کم‌کاری در تأمین واکسن از جمله مسائلی بود که دولت قبل از عهده انجام آن برنیامد و از این‌رو توجه به معیشت مردم و مقابله با کرونا جزو مطالبات مجلس شورای اسلامی از دولت آیت‌الله رئیسی قرار گرفت که خوشبختانه دولت سیزدهم با تأمین واکسن یکی از مطالبات مردم و مجلس را تحقق بخشید.

محرم‌زاده با ذکر این‌که نیاز شهرستان اهر به احداث بیمارستان دوم به جهت فرسودگی بیمارستان باقرالعلوم اهر و در راستای تقویت زیرساخت‌های درمانی ضرورت دارد، گفت: اینکه دولت از نظر درآمد و منابع مالی شرایط خوبی ندارد، دلیل نمی‌شود تا ما مطالبات‌مان را کنار بگذاریم، در حالی که باید مجدانه پیگیر باشیم تا بتوانیم احداث بیمارستان دوم در شهرستان اهر را که جزو مطالبات مردم منطقه است تحقق بخشیم.

بیمارستان اهر فرسوده است/ پیگیری برای احداث بیمارستان جدید

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، نصب و راه‌اندازی دستگاه MRI در بیمارستان باقرالعلوم اهر را مطالبه‌ی به حق مردم دانست و اظهار کرد: خدا را شاکریم که پیگیری‌ها به ثمر رسید و قطعات باقی‌مانده دستگاه MRI تحویل بیمارستان باقرالعلوم اهر شد، اما تأخیر در نصب و راه‌اندازی این دستگاه آن هم با بهانه‌ی بدهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز یا وزارت بهداشت به شرکت‌های واردکننده برای عموم مردم قابل توجیه نیست.

وی با تأکید بر این‌که ایجاد بخش‌های ال‌دی‌آر، دیالیز و … نشان‌گر عدم رکود در اجرای طرح‌های توسعه‌ای بیمارستان باقرالعلوم اهر است، ابراز داشت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای بیمارستان باقرالعلوم اهر در شرایط نبود منابع مالی نشان می‌دهد که بیمارستان اهر با رکود مواجه نیست، اما بایستی تحت هر شرایطی از بهبود خدمات‌رسانی به بیماران غافل نشویم.

محرم‌زاده اضافه کرد: تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان جزو لوایحی است که معلمان سراسر کشور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌کنند، این در حالی است مطالبه‌گری کادر درمان در شرایطی که برای تضمین سلامتی مردم از جان گذشتگی می‌کنند بسیار کمتر است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که محرومیت صرفاً مختص منطقه‌ی ارسباران نیست، خاطرنشان کرد: مردم مناطق جنوبی کشور علی‌رغم که تولیدکننده انرژی هستند، اما از نعمت گاز و آب شرب سالم محروم هستند اگر شرایط شهرستان‌های اهر و هریس را با مناطق جنوبی مقایسه کنیم، محرومیت آن‌ها از خدمات ابتدایی بسیار بیشتر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا