زائران ایرانی فردا راهی سرزمین عرفات می‌شوند

خبرگزاری ارک – مسؤول نقل ترددی و بین‌شهری ستاد مکه مکرمه، فرآیند انتقال زائران به سرزمین عرفات و مشاعر مقدسه را تشریح کرد.

«حسن سرخوش» درباره عملیات اعزام حجاج ایرانی به عرفات و مشاعر مقدسه اظهار کرد: انتقال زائران به مشاعر مقدسه که در قالب عملیات نقل ترددی در ایام تشریق به اجرا در می‌آید دارای 6 مرحله است که در مرحله نخست، حدود پنج هزار زائر اهل سنت در سه رَد اتوبوس از مکه به سرزمین مقدس منا برای روز «ترویه» انتقال داده می‌شوند.

وی افزود: در مرحله دوم عملیات نقل ترددی 59 هزار زائر ایرانی دیگر با حدود 190 دستگاه اتوبوس از عصر روز سه‌شنبه، 8 ذیحجه به عرفات انتقال داده می‌شوند تا شب را در سرزمین مقدس عرفات اقامت داشته باشند و خود را برای وقوف در عرفات در روز نهم (عرفه) آماده کنند.

مسؤول نقل ترددی و بین‌شهری ستاد مکه مکرمه در حج ادامه داد: غروب روز نهم ذی‌الحجه هم زائران ایرانی با 272 دستگاه اتوبوس از عرفات به منا و مزدلفه انتقال داده می‌شوند که در ابتدا، زائران زن برای وقوف اضطراری به منا منتقل می‌شوند و سپس آقایان برای وقوف اختیاری به مزدلفه انتقال داده خواهند شد تا وقوف در مزدلفه را داشته باشند و صبح روز دهم ذی‌الحجه (عید قربان) زائران عزیز مزدلفه را به سمت منا برای انجام عمل رمی ترک و وقوف در سرمین مقدس منا ترک خواهند کرد .

سرخوش درباره‌ی بازگشت زائران از منا به مکه مکرمه، گفت: ظهر روز 12 ذی‌الحجه با پایان یافتن ایام تشریق، زائران با 400 دستگاه اتوبوس از منا به مکه مکرمه بازگردانده می‌شوند تا بقیه مناسک حج خود را بجا آورند.

وی در ادامه بیان کرد: 6400 دستگاه چادر برای اقامت زائران ایرانی در سرزمین عرفات برپا شده است که این تعداد چادر در 8 مکتب تقسیم شده‌اند و هر 8 هزار زائران ایرانی در یک مکتب قرار می‌گیرند.

او درباره‌ی اسکان زائران در سرزمین منا نیز گفت: در منا چادرهای محل اسکان زائران ثابت است و زائران ایرانی در 5125 چادر منا اسکان داده می‌شوند.

در عملیات حج تمتع امسال 64 هزار ایرانی در قالب 456 کاروان به حج اعزام شدند.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا