آغاز برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی/ ورود ۷۷۰ هزار دانش‌آموز به شوراها

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز بیش از ۱۰ میلیون دانش‌آموز واجد شرایط رای دادن، در فعالیت‌های مشورتی نظام تعلیم‌وتربیت، مشارکت آگاهانه و موثری خواهند داشت گفت: با برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، ۷۷۰ هزار دانش‌آموز به عنوان عضو شوراهای دانش آموزی انتخاب می‌شوند.

به گزارش ارک خبر،حسن شربت‌دار در مراسم بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی که به صورت مستقیم از شبکه شاد نیز پخش شد با بیان اینکه امروز شاید یکی از مهمترین، موثرترین و بااهمیت‌ترین جلوه‌های آگاهانه و همراه با بصیرت مشارکت فرزندان این مرز و بوم را در کل کشور آغاز می‌کنیم گفت: شوراهای دانش‌آموزی می‌توانند نقش بسیار اساسی و راهبردی را در اداره مدرسه ایفا کنند و کمک حال مدیریت تربیتی مدرسه باشند.

وی افزود: این رویداد بزرگ و کم‌نظیر در حوزه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دینی تاثیراتش را در نسل آینده برجای می گذارد. بیش از ۱۰ میلیون دانش‌آموز واجد شرایط رای دادن، در فعالیت‌های مشورتی نظام تعلیم‌وتربیت مشارکت آگاهانه و موثری خواهند داشت و با حضور حداکثری در انتخابات شورای دانش‌آموزی اقدام به انتخاب اصلح‌ترین و موثرترین افراد برای شوراها می‌کنند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با این انتخابات، ۷۷۰ هزار نفر به عنوان عضو شوراهای دانش آموزی انتخاب می‌شوند گفت: امروز فعالیت شوراها و تمرین اجتماعی برای دانش آموزان در بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه آغاز خواهد شد و ادامه خواهد یافت. با سازوکارهایی که در شوراها دیده شده دانش‌آموزان ما می‌توانند در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مشق تربیتی داشته باشند.

شربت‌دار افزود: شورای دانش‌آموزی یکی از موقعیت‌های یادگیری و تربیتی است که هزینه‌های نسل آینده را کاهش می دهد. اگر بپذیریم که آموزش‌وپرورش آیینه جامعه است، مدارس باید شرایطی را فراهم کنند که جامعه بازسازی شده را برای فعالیت حداکثری دانش آموزان داشته باشیم. انجمن‌های مختلف شوراهای دانش آموزی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دانش‌آموزان همه فعالیت‌های اجتماعی دنیای واقعی را در مدرسه تجربه کنند.

به گزارش ایسنا، سیدمجتبی هاشمی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش برای رسیدن به توسعه متوازن پرداختن به تربیت شش ساحتی است که تربیت اجتماعی و سیاسی یکی از آنهاست اظهار کرد: در میان کشورهای همسایه و منطقه جغرافیایی مان موفق شدیم ۲۴ دوره شوراهای دانش‌آموزی را در مدارسمان برگزار کنیم.

وی افزود: بسیار مهم است که کشوری امنیت، استقلال و آرامش خودش را مبتنی بر مشارکت مردمش قرار دهد. این نوع نگاه و تربیت ریشه در مدارس دارد و ۲۴ سال است که آن را ترویج و به دانش‌آموزان یاد می‌دهیم چگونه مشارکت داشته باشند.

هاشمی با بیان اینکه امروز انتخابات شوراهای دانش آموزی در همه مدارس کشور از جمله بیش از ۳۵۰۰ مدرسه در شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود و نشان می‌دهد نگاه دستگاه تعلیم و تربیت این است که مهارت اجتماعی و سیاسی را در دانش آموزان نه در حرف بلکه در عمل رشد دهد گفت: جامعه‌پذیری و تربیت سیاسی و اجتماعی آثار بسیار گرانبهایی در پی دارد. جامعه‌پذیری یعنی شهروندی که در جامعه زندگی می‌کند بتواند خود را با ارزش‌ها و هنجارها تطبیق دهد که بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: با جامعه‌پذیر کردن دانش‌آموزان و ایجاد و خوش‌بینی نسل آینده نسبت به نظام سیاسی داریم کار بسیار بزرگی انجام می‌دهیم. اینکه روز به روز دانش‌آموزان پویا و رو به رشدی داشته باشیم که آینده ما مبتنی بر تربیت امروز آنهاست، به کمک سایر دستگاه‌ها نیز نیاز دارد. همچنین تداوم تربیت صحیح و تربیت انسان سالم و صالح در گروی همین تربیت سیاسی و اجتماعی است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا