مرگ 296 زائر در حج امسال تاکنون

خبرگزاری ارک – منابع خبری عربی از حضور بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر از کشورهای مسلمان در مراسم حج ابراهیمی امسال و همچنین مرگ 296 زائر از ابتدای موسم حج تا کنون خبر دادند.

براساس اعلام منابع خبری عربی، تا روز گذشته (شنبه 28 شهریور) یک میلیون و 355 هزار و 210 زائر از خارج عربستان برای حضور در مراسم حج ابراهیمی به این کشور وارد شدند که یک میلیون و 308 هزار و 710 نفر آن‌ها از راه هوایی و 33 هزار و 577 زائر از راه زمینی برای انجام مناسک حج به عربستان سفر کرده‌اند.

از این میان، 12 هزار و 923 زائر نیز از راه دریایی به عربستان وارد شده‌اند تا در مراسم حج امسال شرکت کنند.

بر اساس اعلام این منابع خبری، تعداد فوتی‌های حج امسال تا روز شنبه (5 ذی‌الحجه)‌ 296 نفر بوده که طبق اعلام وزارت بهداشت عربستان، 111 نفر از آن‌ها جزو جان‌باختگان حادثه مسجدالحرام هستند.

با اجرای طرح توسعه مسجدالحرام طی سه سال اخیر، 20 درصد از سهمیه زائران اعزامی کشورهای اسلامی به حج کاسته شد که مسؤولان کشور عربستان در حج امسال اعلام کردند، از سال آینده و با پایان یافتن پروژه توسعه مسجدالحرام این محدودیت برداشته می‌شود.

بر اساس مصوبه سال 1375 (ه.ش) سازمان کنفرانس اسلامی، سهمیه حجاج کشورهای اسلامی یک هزارم جمعیت مسلمان آن کشورها تعیین شده است.

امسال 64 هزار زائر ایرانی در مراسم حج ابراهیمی حضور دارند.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا