شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌شرقی مانع اجرای ۱۷ حکم قصاص شدند

سرپرست معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌شرقی مانع اجرای ۱۷ حکم قصاص شدند.

به گزارش ارک خبر،حسین قربانی روز شنبه در جمع اعضای شوراها و همیاران شوراهای حل اختلاف زندان مرکزی تبریز، این موفقیت مهم را مرهون تلاش‌های اعضای شوراها و همیاران شوراهای حل اختلاف زندان مرکزی تبریز دانست که از طرق مختلف کسب رضایت اولیای دم حاصل شده است.

وی با بیان اینکه شوراها باید متفاوت از محاکم باشند، اظهار داشت: در این راستا باید ضمن ارتقای جایگاه شوراهای حل اختلاف در استان، شرایطی را به وجود آورد که مردم وقتی به شوراها مراجعه می‌کنند به راحتی بتوانند خواسته‌های خود را مطرح کنند.

قربانی با اشاره به بلاتکلیفی قانون شوراهای حل اختلاف، یادآوری کرد: نگاه قوه قضائیه به شوراهای حل اختلاف صرفاً هدایت به سمت صلح و سازش است.

وی با ابراز تأسف از اینکه تا به امروز تکلیف شوراهای حل اختلاف مشخص نشده است، گفت: با توجه به پرونده‌هایی که وارد شوراها می‌شود، اگر بنا باشد صلاحیت شوراها فقط صلح و سازش باشد، حجم ورودی پرونده‌ها به تشکیلات قضائی افزایش خواهد یافت که این موضوع نگران کننده است.

قربانی با قدردانی از تلاش‌های شورایاران زندان مرکزی تبریز در ارتباط با حل و فصل مشکلات موجود در زندان، ادامه داد: شوراهای حل اختلاف زندان‌ها زحمات مضاعفی متحمل می‌شوند و فارغ از ارجاعات در موضوعاتی که قابلیت صلح و سازش داشته در زندان ورود کرده و با تلاش خود این مسائل را حل و فصل می‌کنند.

وی ادامه داد: شورایاران برای یکایک پرونده‌ها، به خصوص در رابطه با قصاص‌هایی که منجر به رضایت اولیای دم می‌شود، زحمات زیادی متحمل می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا