امضای ۹ نماینده بر طرح سوال از وزیر نفت بابت مازوت سوزی در نیروگاه تبریز

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از امضای ۹ نفر از نمایندگان در ذیل طرح سوال از وزیر نفت در مورد مازوت سوزی در نیروگاه تبریز خبر داد و گفت: با حمایت قاطع نماینده معزز ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار محترم، امیدوارم این پیگیری نتیجه داده و از ادامه مصرف مازوت و افزایش روزهای آلوده تبریز جلوگیری کنیم.

به گزارش ارک خبر،روح الله متفکرآزاد در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به طرح سوال از وزیر نفت درباره استفاده از مازوت در نیروگاه حرارتی تبریز و سهند، اظهار کرد: در هفته گذشته جلسه‌ای با حضور آقای چگینی مدیرعامل شرکت گاز ایران برگزار کردیم که مطالب مطرح شده در این جلسه قانع کننده نبود.

وی افزود: در این راستا جلسه‌ای دیگر نیز با حضور آقای اوجی وزیر نفت برگزار کردیم که متاسفانه این جلسه نیز نتیجه ای نداشت و به جمع بندی نرسیدیم.

وی خاطر نشان کرد: تاکید وزارت نفت بر این است که مصرف گاز افزایش زیادی داشته است و از مصرف روزانه سه میلیارد متر مکعب در سال گذشته، امسال به پنج میلیارد مترمکعب در روز رسیده است.

متفکر آزاد ابراز کرد: وزارت نفت تاکید دارد که متاسفانه استخراج کافی گاز در دولت قبل انجام نیافته و تشکیلات مورد نظر و سیستم‌ها بازسازی نشده است لذا مشکل ظرفیت گاز داریم که مجبور هستیم برای این‌که مردم در سرما نمانند از گاز نیروگاه‌ها کم کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده نیز تاکید کردم که مردم آذربایجان نسبت به سال‌های گذشته صرفه جویی کردند که در این راستا مردم باید ثمره آن را ببیند، در حالی که نیروگاه‌های تهران اصفهان و کرج از گاز استفاده کرده و مصرف مازوت ممنوع است اما در تبریز مازوت سوزی ادامه دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از سوخت مازوت به جای گاز و ایجاد آلایندگی بسیار جدی بوده که در این راستا بحث‌هایی داشتیم و طرح سوال ما به دلیل عدم اقناع به کمیسیون تخصصی ارجاع شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا