نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی را از خانه‌های مردم آغاز می‌کنیم

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز اتوبوس «خانه‌داران کتاب‌خوان» را سفیر کتاب‌خوانی در خدمت شهروندان و اقدامی برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه معرفی کرد.

به گزارش ارک خبر،رسول جوانعلی آذر در آیین افتتاح اتوبوس کتاب که در محل فرهنگسرای الغدیر برگزار شد گفت: دغدغه فرهنگی در قالب رشد سرانه مطالعه، جزو اولویت‌های اصلی سازمان بوده و در این راستا از هر ایده جدید و خلاقانه‌ای استقبال می‌کنیم.

وی با طرح این موضوع که در طراحی‌های فرهنگی به دنبال گسترش فرهنگ مطالعه در میان همه اقشار و صنوف هستیم، افزود: اتوبوس «خانه‌داران کتاب‌خوان» با هدف پوشش بانوان خانه‌دار، شهروندان دارای محدودیت خروج از منزل و آینده‌سازان جامعه، طراحی و تجهیز شده و گروه هدف این کتابخانه سیار، بر شهروندان متمرکز شده است.

جوانعلی آذر با قدردانی از دست‌اندرکاران این اتوبوس اظهار کرد: برنامه‌های متنوع کتاب‌خوانی در راستای افق بلندمدت شورای اسلامی و شهرداری در حال طراحی است که در آینده نزدیک از این برنامه‌ها رونمایی خواهد شد.

شهردار تبریز نیز در این مراسم ارتقای سرانه مطالعه را اولویت اصلی نقشه راه فرهنگی مجموعه شهرداری دانست.

عباس رنجبر، با تأکید بر پیشرو بودن تبریز در امر کتاب و کتاب‌خوانی گفت: امروز شاهد افتتاح نخستین اتوبوس کتاب در سطح شهر تبریز هستیم که این حرکت‌ گامی مهم در جهت گسترش فرهنگ مطالعه به شمار می‌رود.

رنجبر ادامه داد: کتاب و کتاب‌خوانی، معرف شعور ملی سرزمین است و مجموعه شهرداری ارتقای سرانه مطالعه را در اولویت اصلی برنامه‌های فرهنگی خود قرار داده است.

وی با قدردانی از این اقدام فرهنگی، افزود: این اتوبوس که با عنوان “خانه‌داران کتاب‌خوان” راه‌اندازی شده با هدف توسعه کتاب‌خوانی در بین اقشار مختلف و به خصوص زنان خانه‌دار تجهیز شده و در خدمت شهروندان ارجمند قرار خواهد گرفت.

در این‌ مراسم کتاب‌هایی نیز با عناوین مختلف توسط شهردار و اعضای شورای اسلامی تبریز به کودکان و نوجوانان حاضر اهدا شد.

اتوبوس «خانه‌داران کتاب‌خوان» به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری تبریز راه‌اندازی و در مراسمی با حضور شهردار تبریز، اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز، اساتید و اهالی فرهنگ شهر تبریز در محل فرهنگسرای الغدیر رونمایی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا