ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اهر

فرماندار شهرستان اهر بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس این شهرستان تاکید کرد و گفت: باید مصوبات ستاد ملی کرونا از سوی مدیریت آموزش و پرورش به مدیران مدارس ابلاغ شود که مدیران نیز ملزم به رعایت این دستورالعمل‌ها بوده و در صورت نیاز باید کلاس‌های خود را به صورت سه شیفت برگزار کنند.

به گزارش ارک خبر،رسول خدابخش در جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان اهر با اشاره به وضعیت زرد کرونایی این شهرستان و احتمال اوج‌گیری دوباره‌ی این بیماری در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی گفت: کلیه مسئولان و عموم مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا در آینده نزدیک شاهد ریشه‌کنی این بیماری منحوس و بازگشت زندگی عادی در بین مردم جامعه باشیم.

وی در ادامه از ممنوعیت هرگونه پذیرایی ناهار یا شام از سوی صاحبان عزا در مساجد خبر داد و افزود: تمام مراسمات عزا باید از سوی صاحب عزا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و تنها با پذیرایی‌های محدود بسته‌بندی شده انجام شود و هیچ گونه پذیرایی ناهار و شام در مساجد قابل قبول نیست و با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.

خدابخش همچنین از ممنوعیت درج آگهی و چاپ کارت دعوت ناهار و شام از سوی چاپخانه‌ها برای صاحبان عزا در مساجد نیز خبر داد و گفت: با توجه به احتمال شیوع و انتقال بیشتر بیماری کرونا در تجمعات به‌ویژه در مساجد، آن هم بدون استفاده از ماسک، چاپخانه‌ها به هیچ عنوان از طرف صاحبان عزا حق درج آگهی و یا چاپ کارت دعوت ناهار یا شام در مساجد را ندارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر نیز در این جلسه افزود: در این شهرستان ۹۵ درصد مدارس غیردولتی استانداردهای لازم برای برگزاری کلاسها را ندارند.

ناصر پورفتحی گفت: اکنون در سطح شهرستان اهر ۵۵ مدرسه غیردولتی فعال هستند که متاسفانه فضای آموزشی این مدارس در خصوص برگزاری کلاس برای دانش آموزان هیچ‌گونه استاندارد لازم و مناسبی را ندارند.

وی ضمن تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس شهرستان اهر بیان کرد: حضور بیش از ۱۵ نفر در یک کلاس ممنوع بوده و اگر مدارس غیردولتی نتوانند که این مورد را رعایت کنند، باید کلاس‌های خود را در چند شیفت مجزا برگزار کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا