اهمیت علائم راهنمایی و رانندگی

به گزارش ارک خبر:رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از اهمیت و ارزش علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: علائم راهنمایی و رانندگی اطلاعات ارزشمندی را در اختیار رانندگان و سایر کاربران ترافیک قرار می دهند.
وی ادامه داد: آن ها قوانینی را نشان می دهند که برای برقراری ارتباط با سایرین، حفظ نظم و کاهش حوادث کمک می کنند بنابراین غفلت از آن ها می تواند بسیار خطرناک باشد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان افزود: در بیشتر علائم به جای کلمات از تصاویر استفاده می کنند تا درک آن ها آسان باشد، به همین دلیل مهم است که بدانیم هر تصویر چه چیزی را نشان می دهد و از آن ها در زمان رانندگی استفاده کنیم.
سرهنگ محمدی در ادامه گفت: علائم راهنمایی و رانندگی به اشکال و رنگ های مختلف ارائه شده و هر یک معنای خاصی دارند، این علائم در چهار گروه اصلی طبقه بندی می شوند: تابلوهای انتظامی معمولا به شکل دایره و رنگ قرمز که ممنوعیت انجام کاری را می رسانند ،۲٫ تابلوهای اخطاری معمولا به رنگ زرد و به شکل مثلث که خطر پیش رو را هشدار می دهند ، تابلوهای اخباری که به رانندگان از شرایط راه آگاهی می دهند ، تابوهای محلی که مرز و جهت جاده ها را مشخص می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا